جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۳
فتوشاپ به زبان ساده برای عکاسان به چاپ رسید

کتاب «تکنیک‌های ویرایش عکس در فتوشاپ» نوشته علی میراسماعیلی منتشر شد. در این کتاب با زبانی ساده و همراه با تصاویر رنگی، مراحل ویرایش عکس در محیط نرم افزار فتوشاپ آموزش داده شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «تکنیک‌های ویرایش عکس در فتوشاپ» هفت فصل دارد که به ترتیب عبارتند از «مقدمات»، «کار با لایه‌های تنظیمی»، «اعمال تنظیمات ناحیه‌ای»، «فیلترها»، «ویرایش پرتره»، «سیاه و سفید» و «ادغام عکس‌ها». 

تکنیک‌های معرفی شده در این کتاب همان تکنیک‌هایی‌اند که پیش‌تر در تاریکخانه‌ها و در زمان چاپ و ظهور عکس‌های برداشته شده با دوربین‌های آنالوگ، برای ویرایش نور و رنگ مورد استفاده قرار می‌گرفت. 
 
نویسنده در این فصول با زبانی بسیار ساده راه‌های ویرایش عکس را در محیط نرم افزار فتوشاپ و همچنین کارکردهای این برنامه توضیح داده است. 

یکی از ویژگی‌های جالب این کتاب تصویرها و عکس‌های بسیار آن است. در این کتاب در کنار توضیحات نویسنده، تمام مراحل ویرایش عکس در محیط نرم افزار فتوشاپ از اولین قدم تا آخرین آن به صورت تصویر نیز ارایه شده است بنابراین مخاطبانی که توضیحات نویسنده در بیان یک تکنیک را متوجه نشوند می‌توانند با نگاه به تصاویر، آن تکنیک مورد نظر را یاد بگیرند. 

میراسماعیلی تمام مطالب این کتاب را بر اساس جدیدترین ورژن نرم افزار «فتوشاپ» یعنی فتوشاپ «C S 6» به مرحله نگارش درآورده است. بنابراین این کتاب به روزترین کار تالیفی در این حوزه به حساب می‌آید و مطالب آن تا چند سال دیگر نیز تازگی خود را حفظ خواهد کرد. البته اگر زمانی ورژن جدیدتری از این نرم افزار وارد بازار شود، مطالب این کتاب به گونه‌ای است که می‌توان آن‌ را با یک ویرایش و بازنگری مختصر دوباره منتشر کرد. 

در مجموع در بازار کتاب‌های آموزشی نرم‌افزارهای رایانه‌ای در ایران، معمولا همزمان با ارایه یک نرم‌افزار جدید، کتاب‌های آموزشی آن – حال چه تالیف و چه ترجمه – با عجله آماده شده و در بازار توزیع می‌شود. این مساله باعث شده که این کتاب‌ها کیفیت لازم را نداشته و همراه با غلط‌های فراوان ویرایشی و تایپی منتشر شوند، اما این اثر این گونه از اشکالات را ندارد و با کمترین ایراد روانه کتابفروشی‌ها شده است. 

«تکنیک‌های ویرایش عکس در فتوشاپ» نوشته علی میراسماعیلی با شمارگان دو هزار نسخه،120 صفحه گلاسه چهار رنگ و بهای 23 هزار تومان از سوی انتشارات کتاب پرگار روانه کتابفروشی‌ها شده است. 

علی میراسماعیلی نویسنده این کتاب کارشناس ارشد عکاسی است و در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، در گروه عکاسی، تدریس می‌کند. 

«تکنیک‌های ویرایش عکس در فتوشاپ» دومین کتاب منتشر شده میراسماعیلی است. به قلم او در سال گذشته (1391) کتاب «لایت روم: تاریکخانه دیجیتال، معرفی ابزارها و تکنیک‌های ویرایش عکس» نیز منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط