جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
مسجد جامعی: «خبرگزاری کتاب» رسانه موثر جامعه فرهنگی است

احمد مسجدجامعی، عضو كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در بازدید اختصاصی از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در بیست و ششمین دوره نمایشگاه کتاب گفت: وجود خبرگزاری کتاب در اطلاع‌رسانی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ضروری است. این رسانه جزو لاینفک عرصه فرهنگ و کتاب است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌ (ایبنا)، مسجدجامعی، دقایقی پیش از غرفه خبرگزاری کتاب در نمایشگاه کتاب دیدار کرد.

وی با اشاره به لزوم وجود رسانه‌های تخصصی به «ایبنا» گفت: هم اکنون دوران تخصص‌گرایی است و رسانه‌ها نیز از این امر مستثنی نیستند. 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در زمان حاضر وجود خبرگزاری همچون خبرگزاری کتاب در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یک ضرورت است. پایه خبرگزاری کتاب، سال‌ها پیش گذاشته شد و انجمن خبرنگاران به عنوان نخستین تشکل تخصصی مطبوعات، پیش‌زمینه ایجاد خبرگزاری کتاب بود. 

مسجدجامعی هدف از ایجاد رسانه‌هایی همچون کتاب هفته، کتاب ماه و انجمن خبرنگاران کتاب را ورود کتاب به عرصه عموم بیان کرد و گفت: در آن دوران ظرفیت‌ها و شرایطی ایجاد شد تا آثار جهانی به ایران بیایند و آثار ایرانی نیز در سطح جهان مطرح شوند. 

وی ادامه داد: ایجاد امنیت برای سرمایه، فکر و اندیشه نیز از  اهدافی بود که در آن دوران، جزو اهداف اصلی بود. در گذشته کتاب هفته و کتاب ماه مکمل یکدیگر بودند و توانستند تحولی بزرگی در رسانه‌های دیگر ایجاد کنند و صفحه‌ای تحت عنوان، صفحه کتاب به سایر رسانه‌ها نیز افزوده شد و همچنین فضایی برای انتقاد سازنده را در اختیار نویسندگان و مترجان قرار دادند.

مسجدجامعی درباره حضور ایبنا در بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب یادآورد شد: خبرگزاری کتاب ایران جزو لاینفک عرصه کتاب و نمایشگاه بین‌المللی کتاب است و این خبرگزاری در نمایشگاه کتاب باید به صورت موثری فعال باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها