جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵
مباحث کتاب‌های حوزه رایانه بسیار پویاست

مدیر انتشارات «ناقوس» ناشر کتاب‌های حوزه رایانه مهم‌ترین مشکل کتاب‌های این حوزه را تاریخ مصرف آن‌ها دانست و گفت: مباحث کتاب‌های مربوط به رایانه بسیار پویاست و مدام تغییر می‌کند، به همین دلیل کتاب‌های رایانه حداکثر در یک‌هزار نسخه منتشر می‌شوند.-

جلال تجملی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، از ارایه 96 کتاب جدید در نمایشگاه خبر داد و افزود: 49 عنوان از کتاب‌های ارایه شده در حوزه رایانه و بقیه با موضوع برق و الکترونیک است.

وی اظهار کرد: طبعا بیشتر نویسندگان و مترجمان آثار ما را استادان دانشگاه تشکیل می‌دهند. البته تالیف‌های این عرصه نیز به نوعی ترجمه از آثار مختلف است زیرا علم کامپیوتر به غربیان تعلق دارد و بدیهی است که منابع اصلی این رشته نیز غربی باشد.

این ناشر ادامه داد: ما همه کتاب‌های حوزه رایانه را در اختیار نداریم و تنها بخشی از موضوع‌های آن را پوشش می‌دهیم. کتاب‌های ناقوس با موضوع رایانه بیشتر به موضوع برنامه‌نویسی می‌پردازند.

تجملی با بیان این‌که تمام کتاب‌ها را با برنامه‌ریزی برای ترجمه انتخاب می‌کنم، گفت: مخاطبان هر روز با ما تماس می‌گیرند و نیاز خود به کتاب‌ها را اعلام می‌کنند. انتخاب کتاب‌ها برای انتشار و همچنین ترجمه به فارسی را نیز به عهده دارم که این مساله امری تجربی است و نیاز به علم کامپیوتر ندارد، چراکه پس از 25 سال کار در این حوزه به خوبی با تقاضای بازار آشنا هستم.

وی بزرگترین مشکل کتا‌ب‌های حوزه کامپیوتر را تاریخ مصرف آن‌ها دانست و گفت: مباحث مربوط به رایانه بسیار پویاست و مدام تغییر می‌کند به همین دلیل کتاب‌های حوزه کامپیوتر حداکثر در یک‌هزار نسخه منتشر می‌شوند. 

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت در مصلای امام خمینی(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها