یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰
معرفی رشته‌های دانشگاهی چاپ به مخاطبان نمایشگاه کتاب

مدیر مرکز علمی و کاربردی شماره پنج تهران (دانشکده چاپ) گفت: رشته‌های دانشگاهی صنعت چاپ شامل صحافی، طراحی چاپ، چاپ و نشر، آماده‌سازی چاپ، مدیریت امور چاپ و مدیریت امور نشر به نوجوانان دبیرستانی با هدف تشویق و ترغیب آنان به ادامه تحصیل در این رشته‌ها همزمان با نمایشگاه کتاب معرفی می‌شوند.-

محمدحسن فکری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: رشته‌های تخصصی صنعت چاپ برای بسیاری از دانش‌آموزان و نوجوانان ناشناخته است و نمایشگاه فرصتی است تا بتوانیم این رشته‌ها را به مردم معرفی کنیم.

وی افزود: صنعت چاپ کشور نیز نیازمند افراد تحصیل‌کرده و دانشگاهی است تا همزمان با فناوری‌های روز دنیا علم خود را با زیربنایی مناسب برای انتقال تکنولوژی نوین به روز کند.

فکری همچنین از برگزاری نشست تخصصی «آشنایی با مرکب‌‌های پنتون» خبر داد و گفت: این نشست عصر یکشنبه 15 اردیبهشت از ساعت 15 تا 17 توسط مهندس سعید غفاری برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین نشست «صنعت چاپ آینده و راه‌های گریز از بحران‌های کنونی» نیز از ساعت 17 تا 19 توسط قباد نظری برگزار خواهد شد.

فکری از «نرم‌افزارهای نشر» به عنوان دیگر نشست این مجموعه نام برد و گفت: این نشست دوشنبه 16 اردیبهشت از ساعت 17 تا 19 توسط آرش سپاس‌مقدم ارایه می‌شود.

به گفته وی، علی ظریف همچنین نشست «تکنولوژی نوین چاپ» را سه‌شنبه 17 اردیبهشت از ساعت 15 تا 18 برگزار می‌کند.

فکری یادآور شد: نشست «مدیریت رنگ» نیز توسط مانی نورایی چهارشنبه 18 اردیبهشت از ساعت 15 تا 18 و نشست «روش تولید کتاب در تیراژ پایین» پنجشنبه 19 اردیبهشت از ساعت 15 تا 17 توسط مهندس سیامک دری برپا خواهند شد.

وی از نشست «اقتصاد وافق صنعت چاپ» به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی شده در نمایشگاه نام برد و عنوان کرد: این نشست نیز جمعه 20 اردیبهشت از ساعت 15 تا 17 توسط دکتر احمد مرادی ارایه می‌شود.

فکری با بیان این‌که شرکت در دوره‌ها رایگان است، یادآور شد: برای تمام شرکت‌کنندگان گواهی حضور در دوره صادر می‌شود.

غرفه مرکز علمی و کاربردی شماره پنج تهران در انتهای سالن صنایع چاپ، جنب شبستان اصلی قرار دارد.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها