یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸
برپایی بزرگداشت شاعران بهاری

مراسم بزرگداشت هشت شاعر بزرگ پارسی‌گو که در فصل بهار متولد شده و یا درگذشته‌اند، در برنامه‌ای با عنوان «بهاریه پارسی‌سرایان» در دانشکده زبان و ادبیات خارجی دانشگاه تهران برگزار می‌شود. به گفته مدیر اجرایی این برنامه، عطار، سعدی، ملک‌الشعرا بهار، سهراب سپهری، رهی معیری، فردوسی، خیام و شیخ بهایی، از جمله این شاعران هستند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، غلامحسین مراقبی، مدیر اجرایی این برنامه، گفت: در این مراسم از هشت شاعر ایرانی که در فصل بهار متولد شده و یا درگذشته‌اند یاد می‌شود و هر سخنران دقایقی درباره آن‌ شاعر صحبت می‌کند. 

وی گفت: شیخ عطار، سعدی، ملک الشعرا بهار، سهراب سپهری، رهی معیری، فردوسی، خیام و شیخ بهایی، از جمله این شاعران هستند. حوزه کاری دانشکده زبان و ادبیات خارجی، ادبیات معاصر است، اما از آن‌رو که بخشی از فعالیت این دانشکده به «ادبیات تطبیقی» مربوط می‌شود، به فراخور آن باید ادبیات کهن را که آبشخور ادبیات معاصر است، مطرح کرد. 

این استاد دانشگاه افزود: آثار سهراب سپهری، ملک‌الشعرای بهار و رهی معیری نیاز کمتری به پژوهش دارند، ولی انتظار می‌رود که درباره شاعران کهن سخنان و نکته سنجی‌های ظریفی بیان و ارایه شود. 

مراقبی توضیح داد: بیشتر مخاطبان ما دانشجویان هستند. برای ایجاد رغبت در بخش ادبیات باید گاهی چنین برنامه‌هایی برپا شود. «پروفسور برونی» دکترای ادبیات ایتالیایی و استاد استاد دانشکده زبان و ادبیات خارجی دانشگاه تهران از ایتالیا همراه با مریم بیات، استاد دانشگاه، در این مراسم سخنرانی خواهد داشت و «این هوا چویی» دکترای ادبیات فارسی و استاد دانشکده زبان و ادبیات خارجی از کره نیز در این برنامه درباره شیخ بهایی صحبت خواهد کرد. محمدحسین کیایی و حمیرا زمردیان هم دیگر کارشناسان این برنامه هستند. درباره خیام هم خودم حرف می‌زنم.
 
«بهاریه پارسی‌سرایان» 25 اردیبهشت ساعت 11 و 30 دقیقه در «تالار خلیج فارس» دانشکده زبان و ادبیات خارجی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها