یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
کشف دست نوشته هایی در مورد «الیزابت فون تورینگن»

کتابخانه مارتینوس به تازگی شاهد کشف دست نوشته هایی در مورد «الیزابت فون تورینگن» از قدیسان قرن 13 میلادی کلیسای کاتولیک بود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این دو نسخه خطی پشت یکی از نسخه های لاتین آثار ویرژیل مربوط به سال 1517 پنهان شده بود.

کارشناسان معتقدند این دست نوشته ها در اوایل قرن 14 میلادی در منطقه هسن – تورینگن به رشته تحریر درآمده اند. دست نوشته ها شامل یک متن آلمانی زبان قافیه دار در 63 سطر با موضوع زندگی الیزابت مقدس است.

الیزابت فون تورینگن در 7 جولای 1207 در مجارستان متولد شد و 17 نوامبر 1231 در ماربورگ آلمان درگذشت. از آن جا که تا کنون میان تمام متن های آلمانی کشف شده در مورد الیزابت مقدس تنها چهار متن قافیه دار وجود داشته، دو دست نوشته تازه کشف شده از ارزش و اهمیت به‌سزایی برخوردارند.

اثری که در کتابخانه مارتینوس کشف شده، تا امروز تنها مدرک برای اثبات وجود آثار ادبی موبوط به الیزابت مقدس در زبان آلمانی است.

کتابخانه مارتینوس واقع در بخش قدیمی شهر ماینتس آلمان و دارای حدود 300 هزار نسخه کتاب و 120 دست نوشته است. این کتابخانه که 350 سال قدمت دارد، قدیمی ترین کتابخانه در شهر ماینتس، مرکز ایالت راینلند – فالتس است.

قرار است این اثر تازه کشف شده در تاریخ 6 می (16 اردیبهشت) در معرض بازدید عموم قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها