دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵
برپایی دومین «دوسالانه جایزه کتاب معماری و شهرسازی»

دومین «دوسالانه جایزه کتاب معماری و شهرسازی» (دکتر منوچهر مزینی)، چهارشنبه (4 اردیبهشت‌ماه) همزمان با روز جهانی کتاب (24 آوریل) در تهران برگزار می‌شود. هفت ناشر برگزیده و کتاب‌های برتر این حوزه‌ها نیز در این مراسم معرفی خواهند شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به‌نقل از روابط عمومی انجمن مفاخر معماری ایران، در دومین «دوسالانه جایزه کتاب معماری و شهرسازی دکتر منوچهر مزینی» 162 عنوان کتاب به دبیرخانه جایزه رسیده است که در 18 گرایش یا محور ارزیابی شده‌اند.
 
گرایش آثار در مرحله نخست شامل 140 عنوان ترجمه و تالیف در شاخه‌های نوسازی و مرمت، محیط زیست، طراحی منظر، تاریخ معماری و شهرسازی، روستاشناسی و روستاپژوهی، سازه و تکنولوژی ساخت، علوم و آموزش کاربردی، ایرانشناسی، شهرشناسی، برنامه‌ریزی معماری، گرافیک شهری، طراحی معماری و معماری داخلی بوده است. 

هیات داوران «دوسالانه جایزه کتاب معماری و شهرسازی دکتر منوچهر مزینی» از میان آثار راه یافته به مرحله نهایی، چهار اثر را شایسته دریافت تندیس زرین و سیمین اعلام کردند، همچنین 32 عنوان به‌ترتیب لوح برتر، لوح افتخار و لوح ویژه به‌دست می‌آورند.

در این مراسم از هفت ناشر برگزیده در بخش عمومی و خصوصی که بیشترین فعالیت را در زمینه چاپ کتاب‌های معماری و شهرسازی در سال‌های 1391-1389 داشته‌اند نیز به‌عنوان ناشر برگزیده قدردانی می‌شود و تعدادی از آثار لوح سپاس دریافت خواهند کرد. 

جایزه دوسالانه کتاب معماری و شهرسازی به‌همت «موسسه مطالعاتی فرزان» و «انجمن مفاخر معماری ایران» از سال 1388 بنیان نهاده شده است و به کتاب‌های تالیفی و ترجمه در حوزه معماری و شهرسازی و علوم وابسته تعلق می‌گیرد.

هدف این جایزه بهره‌وری و بهره‌یابی از دانش بزرگان، صاحب‌نظران و بالا بردن سطح کیفی تالیف و ترجمه کتاب‌های معماری و شهرسازی، همچنین گسترش مخاطبان این نوع آثار در فرهنگ کشور است. از سوی دیگر تشویق و ترغیب پژوهشگران، معماران و شهرسازان جوان به پژوهش همگام با ارتقای حرفه است.

دومین «دوسالانه جایزه کتاب معماری و شهرسازی دکتر منوچهر مزینی»، چهارشنبه (4 اردیبهشت‌ماه) از ساعت 17 تا 20، به‌نشانی باغ موزه قصر واقع در خیابان دکتر شریعتی، چهارراه مطهری، خیابان مطهری شرقی برپا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها