شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
«نان فقط یک واژه نیست» در کتابفروشی‌ها

مجموعه شعری از سولماز صادقزاده‌نصرآبادی با عنوان «نان فقط یک واژه نیست» منتشر شد. این مجموعه گزیده‌ای از سپیدسروده‌های شاعر با موضوعات اجتماعی است و دغدغه‌های زنان، موضوع اصلی اغلب شعرهای این مجموعه را به خود اختصاص داده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مجموعه شعر «نان فقط یک واژه نیست» دربرگیرنده 47 قطعه شعر سپید کوتاه و بلند است که اغلب با درون‌مایه اجتماعی یا دغدغه‌های زنانه سروده شده‌اند.

شاعر در سرایش شعرهای این مجموعه از زبانی ساده بهره گرفته است.

«شعر نمی‌گویم»، «عروسک جان»، «سفید»، «خاورمیانه»، «جریان دلقکی»، «تکه‌های یک زن»، «خواب»، «نمی‌پرسم»، «تفنگ‌ها شاعر نمی‌شوند»، «بال‌های عزیز» و «من کیست؟» عنوان برخی شعرهای این مجموعه هستند.

صادقزاده‌نصرآبادی پیش‌تر درباره شعرهای این مجموعه به «ایبنا» گفته بود: «این مجموعه حاصل یک دهه فعالیت من در این حوزه است. بارزترین ویژگی این شعرها، تصاویر شعری قوی آن‌ها است. از سوی دیگر در سرایش این شعرها از زبان ساده‌‌ای بهره گرفته‌ام؛ چراکه معتقدم شعر باید به‌گونه‌ای باشد که مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند.»

نمونه شعری از این مجموعه با عنوان «خرت و پرت‌های موازی»:
«سر می‌روم
از گوشه‌های روسریم!
دیگر
تنهایی‌ام را
قسمت نمی‌کنم
از آیینه
می‌گذرم
از خرت‌پرت‌های موازی!
سر می‌کشم لحاف را
تاریکی را
و در گودی به نام خود
فرو می‌روم!»

صادقزاده‌نصرآبادی متولد 1357 مشکین‌شهر و از مریبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. پیش‌تر کتاب «جاذبه‌های سیاحتی مشکین‌ شهر» از وی به چاپ رسیده است.

نخستین مجموعه شعر مستقل او با عنوان «نان فقط یک واژه نیست» در 120 صفحه، شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 6 هزار تومان از سوی نشر آموت منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها