جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
یحیی یثربی 4 کتاب جدید را به ناشر سپرد

یحیی یثربی، استاد بازنشسته فلسفه و عرفان اسلامی این روزها چهار کتاب جدید در حوزه اندیشه و فلسفه را آماده چاپ دارد که از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر خواهند شد.-

یثربی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: امسال در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، جلد هفتم از مجموعه «تفسیر روز» به قلم من که تفسیر قرآن کریم است، از سوی انتشارات امیرکبیر عرضه می‌شود. این کتاب آخرین جلد از مجموعه هفت جلدی تفسیر روز است. 

وی با اشاره به سه اثر جدیدش که اکنون برای چاپ آماده شده‌اند، افزود: کتاب «محاکمه آفتاب» یکی از این آثارست. این کتاب روایتی داستانی درباره سیر و سلوک سهروردی محسوب می‌شود. پیش از این نیز من کتاب «قلندر و قلعه» را که به داستان زندگی سهروردی می‌پرداخت، منتشر کردم. این کتاب با استقبال عام مواجه شد و چند بار به چاپ رسید. کتاب محاکمه آفتاب نیز روایت داستانی مشابه‌ای دارد و تنها دارای تغییراتی است.

این مدرس دانشگاه از کتاب «فلسفه خرافات» به عنوان دیگر اثر جدیدش نام برد و ادامه داد: در این کتاب نیز برآنم تا با نگاهی فلسفی، مساله خرافات را تحلیل کنم. در این کتاب موضوعاتی مانند دلایل گسترش خرافات در جامعه، علل گرایش مردم به خرافات، نمونه‌هایی از خرافات در جهان، خرافات وارد شده به مکتب تشیع و ... بیان شده است.

 یثربی گفت: همچنین در قالبی کتابی جداگانه، بازنویسی از کتاب «محمد(ص) پیام‌آور صلح و اندیشه» را ارایه کرده‌ام. این کتاب یک مجموعه دو جلدی است که جلد نخست آن به انتشارات امیرکبیر برای چاپ تحویل داده شده اما نام آن هنوز نهایی نشده است.

مولف کتاب «عرفان نظری» اضافه کرد: هر سه این آثار برای چاپ آماده‌اند اما به دلیل مشکلات حوزه چاپ هنوز منتشر نشده‌اند و به نمایشگاه کتاب امسال نیز نمی‌رسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط