یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۹
نرم‌افزار «کتابخانه جامع میراث مکتوب» تولید می‌شود

نرم‌افزار «کتابخانه جامع میراث مکتوب» در قالب تفاهمنامه‌ای میان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و مرکز پژوهشی میراث مکتوب در حال تولید است. این نرم‌افزار شامل 250 عنوان کتاب و نشریه‌های موسسه میراث مکتوب خواهد بود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به‌نقل از روابط عمومی مرکز پژوهشی میراث مکتوب، نرم‌افزار تمام کتاب‌ها و نشریه‌های موسسه میراث مکتوب در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. 

براساس تفاهمنامه، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، آماده‌سازی و تبدیل فرمت فایل‌ها در قالب صفحات گرافیکی مناسب همراه با لغتنامه و امکانات پژوهشی موجود در این نرم‌افزار را انجام می‌دهد. این نرم‌افزار با ارایه آثار موسسه پژوهشی میراث مکتوب با نام «نرم‌افزار کتابخانه جامع میراث مکتوب» به‌صورت سفارشی تولید می‌شود. 

نرم‌افزار «کتابخانه نور» مجموعه نرم‌افزارهایی است که مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با استفاده از امکانات و ابزارهای پژوهشی برای کاربران و پژوهشگران تولید می‌کند.

«نرم‌افزار کتابخانه جامع میراث مکتوب» با بیش از 250 عنوان کتاب در موضوع‌های مختلف شامل زبان و ادبيات فارسی، علوم و معارف اسلامی، علوم و فنون، تاريخ و جغرافيا، ميراث ماوراءالنهر، ميراث شبه‌قاره، متن‌شناسی، فهرست نسخه‌های خطی، نسخه‌برگردان، نسخه‌پژوهی، رسایل، جشن‌نامه‌ها، ارج‌نامه‌ها، همايش‌ها و نكوداشت‌ها، همچنین قابلیت جست‌وجو، همراه با تصویری از نسخه خطی هر کتاب در این لوح فشرده خواهد آمد. 

لوح فشرده کتابخانه جامع میراث مکتوب تا کمتر از شش‌ماه دیگر رونمایی می‌شود و علاقه‌مندان به داشتن نسخه کاغذی کتاب‌ها نیز می‌توانند با سفارش، آن‌ها را تهیه کنند. پس از آن نیز کتابخانه اینترنتی آثار میراث مکتوب راه‌اندازی می‌شود. 

در کنار این کتابخانه، نرم‌افزار کامل نشریه‌های «آینه میراث»، «گزارش میراث»، «میراث علمی اسلام و ایران»، ویژه‌نامه‌ها و ضمیمه‌های آن نیز راه‌اندازی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها