یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۳
قم مکانی برای برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی ندارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: مردم و اهل فرهنگ شهر قم از نبود مکانی مناسب و استاندارد برای برپایی نمایشگاه‌های استانی کتاب و تخصصی کتاب حوزه رنج می‌برند.-

سیدمرتضی اسماعیلی‌طبا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: سالانه مجوز انتشار 10 هزار عنوان کتاب را صادر می‌کنیم و در شهر قم هر سال 50 میلیون جلد کتاب از سوی یک هزار و 200 ناشر قمی روانه بازار کتاب می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال به دلیل محدودیت فضای فیزیکی مجتمع امام خمینی(ره) قم مجبور شدیم تنها از حضور 120 ناشر قمی بهره ببریم. البته بر اساس طرح بزرگی بین قم و جمکران، مکانی برای اجرای دایمی نمایشگاه‌ها احداث خواهد شد که تاکنون این طرح اجرا نشده است که امیدواریم هرچه سریع‌تر این مشکل حل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم درباره سومین دوره نمایشگاه‌ تخصصی کتاب حوزه گفت: ارایه آثار ناشران کشورهای لبنان، ترکیه، سوریه، عراق و اردن در نمایشگاه کتاب حوزه و عرضه آثار متنوع و منتشر شده در سه سال اخیر برای مخاطبان تخصصی این نمایشگاه، مطلوب و جذاب به شمار می‌آید.

وی با بیان این‌که با نزدیک شدن به روزهای پایانی این نمایشگاه تعداد بازدیدها و خرید آثار نسبت به روزهای ابتدایی افزایش می‌یابد، افزود: امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده از ناشران بیشتری به ویژه از کشورهای اسلامی دعوت به عمل آوریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط