یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰
«افسانه بهشت گربه‌ها» روایت شد

نعمت‌الله یاقوتی‌پور، از انتشار کتاب «افسانه بهشت گربه‌ها» از سوی انتشارات سروش خبر داد. یاقوتی گفت این اثر مجموعه‌ای از قصه‌ها و افسانه‌های ژاپنی است که به صورت مجموعه داستان منتشر شده است و مخاطب آن غیر از نوجوانان بزرگسالان هم هستند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، یاقوتی‌پور درباره این کتاب که از سوی انتشارات سروش منتشر شده است، گفت: «افسانه بهشت گربه‌ها»مجموعه‌ای شامل 18 داستان ژاپنی است که آن را به کمک فرهاد فراهانی ترجمه کرده‌ایم.

وی ادامه داد: این کتاب اگرچه برای  مخاطب نوجوان است اما خواندن آن برای تمامی گروه‌های سنی می‌تواند سودمند باشد.

مترجم کتاب «افسانه‌های مردم چین» درباره  عنوان‌ داستان‌های این کتاب گفت: «زنگوله»،«روباه و گورکن»، «چگونه آقای هانزوما یک مگس را بلعید»، «سه میلیون و سیصد و سی سه هزار بلوط»، «آشغال جمع کن»، «بهشت گربه‌ها»، «مرا بگیر»، «درخت حق‌شناس»، «گربه راهب»، «حصیرباف»، «اوراشیما»، «حق‌شناسی»، «خواب فروخته شده»، و «مژه‌های گرگ» برخی  داستان‌های این مجموعه هستند که  از روی متن آلمانی اثر ترجمه شده است.

یاقوتی‌پور، متولد 1326 کرمانشاه و فارغ‌التحصیل رشته ارتباطات و کارشناس ارشد علوم سیاسی از دانشگاه تهران است. وی که سال‌ها عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی همدان بوده، ترجمه‌های بسیاری را از زبان‌های انگلیسی و آلمانی انجام داده است که از آن جمله می‌توان به « افسانه‌های مردم رومانی»، «افسانه‌های مردم فرانسه» و«افسانه‌های خردمند مکار» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط