یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۹
«پروانه‌ای برای تو» کتابی برای بزرگسالان و نوجوانان

کمال بهروزکیا، نویسنده‌ کودک و نوجوان، تازه‌‌ترین کتابش را با نام «پروانه‌ای برای تو» به ناشر سپرد. وی گفت: اغلب داستان‌های این کتاب فضایی شهری دارند و به گونه‌ای گرفتاری‌های عاطفی و اجتماعی آدم‌ها را روایت می‌کنند. این کتاب مخاطب بزرگسال و نوجوان خواهد داشت.-

بهروزکیا به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: کتاب «پروانه‌ای برای تو و داستان‌های دیگر» مشتمل بر 19 داستان است که پیش از این قرار بود با نام «فقط برای تنهایی و بیست داستان دیگر» راهی بازار کتاب شود. این کتاب پس از اعمال اصلاحاتی به‌زودی از سوی نشر قطره منتشر خواهد شد.

او در ادامه افزود: این داستان‌ها را برای بزرگسالان نوشته‌ام، اما درونمایه داستان‌ها درباره موضوع‌هایی است که نوجوانان هم می‌توانند آن‌ را بخوانند و با دنیایی که باید در آن زندگی می‌کنند بیشتر آشنا شوند. 

نویسنده کتاب «تندپا و بادپا» درباره درونمایه داستان‌های این کتاب  توضیح داد: درونمایه داستان‌ها بسیار متنوع است. برخی از آن‌ها مانند داستان «آقای تافته» موضوعی غیرانتزاعی دارند و بعضی دیگر مانند داستان «پرواز بادبادک‌ها» دارای درون مایه‌ای انتزاعی است. تعدادی از داستان‌های این مجموعه نیز مانند داستان«پیراهن شطرنجی» درباره جنگ است.

این نویسنده کودک و نوجوان درباره چگونگی روایت داستان نیز توضیح داد: بیشتر داستان‌ها به شیوه روایت دانای کل و زاویه دید اول شخص بیان شده‌اند و فضایی شهری دارند و هر داستان مانند تابلویی رابطه بین آدم‌ها و گرفتاری‌های عاطفی واجتماعی آن‌ها را به تصویر می‌کشد.

به گفته بهروزکیا، «باغ آلوچه»، «آدم شریف»، «مجسمه رودکی»، «یک تابلو برگ» و «داماد » عناوین بعضی از داستان‌های این مجموعه هستند.

بهروزكيا سال 1329 در تهران به دنيا آمد. او داراي مدرك كارشناسي زبان آلماني از دانشگاه تهران است. بهروزكيا که سال‌ها مدرس مقاطع راهنمایي و دبيرستان بوده، كار ترجمه را از سال 58 آغاز و تا امروز ادامه داده است. كتاب «تند پا و باد پا » ترجمه وی در دوره يازدهم كتاب سال جمهوري اسلامي ايران از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان كتاب سال برگزيده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط