یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۸

اتحادیه بورس ناشران و کتابفروشان آلمان اعلام کرد که ناشران، کتابخانه ها، مدارس و انجمن‌های کتابخوانی در سراسر کشور آلمان در تدارک برگزاری برنامه روز جهانی کتاب سال 2013 است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، هر سال در تاریخ 23 آوریل (3 اردیبهشت 92) مصادف با روز جهانی کتاب برنامه های متنوعی در سراسر جهان برگزار می شود. 

سازمان یونسکو شعار امسال این روز را «ما کتابخوانی را جشن می گیریم – شما هم جشن بگیرید» قرار داده است و کشور آلمان نیز طیف گسترده ای از برنامه ها را برای این روز در نظر گرفته است. 

از  برنامه های در نظر گرفته شده برای این روز یک تور کتابخوانی برای نویسندگان کودکان و نوجوانان است که بر اساس آن در روز جهانی کتاب در 84 کتابفروشی در سراسر خاک آلمان این نویسندگان به کتابخوانی خواهند پرداخت.
 
علاوه بر این، امسال 750 هزار دانش آموز برای این روز حواله «من به تو یک قصه هدیه می دهم» را دریافت می کنند. با کسب این حواله در سال 2013 دانش آموزان می توانند رمان کوتاه «جنگل ماجراها» نوشته یورگن بانشروس را دریافت کنند. این حواله ها از 4 آوریل (15 فروردین 92) به دانش آموزان تسلیم می شود و آن ها می توانند از 15 آوریل تا 4 می (26 فروردین تا 14 اردیبهشت 92) با این حواله ها به کتابفروشی ها بروند و کتاب داستانی «جنگل ماجراها» را دریافت کنند. ماجرای این کتاب داستان یک سفر هیجان انگیز است. 

سازمان یونسکو از سال 1995 روز 23 آوریل را به عنوان رو جهانی کتاب نامگذاری کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها