دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۳
«راز مگوی مرد غزل‌گو» آشكار مي‌شود

سومین‌و‌چهارمین مجموعه شعر مهدی زارعی با عنوان‌های «راز مگوی مرد غزل‌گو» و «آسمان به روایت پرنده بی‌پر» منتشر می‌شود. این دو مجموعه دربرگیرنده گزیده‌ای از غزل‌های شاعرند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، زارعی درباره این دو مجموعه شعر گفت: دفتر «راز مگوی مرد غزل‌گو» دربرگیرنده حدود 30 غزل با مضامین و موضوعات متنوع است که از میان غزل‌های سال‌های 1377 تا 1391 من انتخاب شده‌اند.

وی درباره غزل‌های این مجموعه توضیح داد: چندان با نامگذاری‌های رایج در غزل امروز موافق نیستم. برهمین اساس شاید بتوانم بگویم غزل‌هایم تلفیقی از تمامی انواع غزل امروز است؛ به عبارت دیگر نمی‌توان آن‌ها را محدود و تعریف ویژه‌ای برای آن‌ها ارایه کرد.

به گفته این شاعر «راز مگوی مرد غزل‌گو» از سوی انتشارات سوره مهر  منتشر می‌شود. 

وی درباره دیگر دفتر شعرش توضیح داد: «آسمان به روایت پرنده بی‌پر» نیز دیگر مجموعه غزل من و دربرگیرنده حدود 50 غزل از غزل‌های آیینی‌ام است.

زارعی ادامه داد: در شعر آیینی نیز همانند دیگر موضوعات شعری، نخست شعر بودن آن قطعه برای من اهمیت دارد و این‌که در چارچوب اصول شعر معاصر سروده شده باشد. در ادامه نیز ارادت من به 14 معصوم (ع) در این شعرها دیده می‌شود.

وی یادآور شد: این مجموعه از سوی انتشارات آرام‌ دل در دست چاپ است و هر دو مجموعه احتمال دارد تا نمایشگاه کتاب سال آینده راهی بازار نشر شوند.

این شاعر که برگزیده نخستین دوره جایزه «کتاب فصل» برای مجموعه غزل «آخرین دقیقه‌های آخرالزمان» بوده است در پایان پیشنهادی را در ارتباط با آثار برگزیده این جایزه مطرح کرد و گفت: این روزها شاهد برپایی نشست‌های مختلف نقد و بررسی مجموعه اشعار هستیم، اما بهتر است برای کتاب‌های برگزیده جایزه «کتاب فصل» نیز از سوی مسوولان نشست‌های نقد و بررسی در نظر گرفته شود.

وی در پایان افزود: به ‌نظرم اگر اثری برگزیده این جایزه یا دیگر جایزه‌های حوزه کتاب باشد، بی‌شک ارزش نقد و بررسی کردن را دارد تا بر روند کار شاعر یا مولف آن اثر نیز تاثیرگذار باشد. 

زارعی، متولد 1355 تهران و کارشناس‌ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی است. 

«این سنگ قبر کادوی روز تولدت»، «آخرین دقیقه‌های آخرالزمان»، «شب منظومه‌ها» (گردآوری غزل‌های شاعران جوان کرج) و «با یک شناسنامه بی‌اسم» (مجموعه شعر – داستان) عنوان دیگر آثار منتشر شده این شاعر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط