جمعه ۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۲۲:۳۹
نمايش كتاب‌هاي خطي و چاپ سنگي در كتابخانه ملك

نمايشگاهي از آثار خطي و چاپ سنگي با موضوع «صحيفه سجاديه» در کتابخانه ملي ملک در تهران برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، مهتا باصفا، سرپرست کتابخانه ملي ملک با بيان اين مطلب گفت: هدف از برگزاري اين نمايشگاه معرفي گنجينه معارف الهي اهل بيت(ع) است.

وي افزود: در اين کتابخانه بالغ بر 70 نسخه کتاب خطي و چاپ سنگي با موضوع صحيفه سجاديه نگهداري مي‌شود که از مجموع آن تعداد 24 اثر انتخاب شده و در معرض نمايش عموم قرار دارد.

سرپرست کتابخانه ملي ملک خاطرنشان کرد: در اين نمايشگاه آثار ارزشمندي از قرن يازده تا چهارده هجري قمري به نمايش گذاشته درآمده که مي‌توان از آن به عنوان گنجينه بي‌بديل معارف الهي امام سجاد (ع) ياد کرد.

وي افزود: در اين نمايشگاه آثاري به نمايش درآمده كه علاوه بر موضوع و قدمت از نظر خط، تذهيب، کاغذ و جلدسازي داراي اهميت‌اند و در اين ميان، آثاري به خط هنرمندان بزرگي نظير ابوطالب بن محمد جعفر، حسين بن مير واحد حسيني قايني، محمد صادق مجنون خوانساري، عبدالله يزدي، محمد هاشم لؤلؤ اصفهاني به چشم مي‌خورد که از نظر هنري داراي اهميت فراواني هستند.

باصفا يادآور شد: کتابخانه ملي ملک بيش از 6600 نسخه کتاب خطي در موضوعات مختلف را در گنجينه خود دارد و بنا داريم با برگزاري نمايشگاه‌هاي تخصصي به معرفي اين گنجينه بي‌بديل آثار مکتوب بشري بپردازيم.

كتابخانه و موزه ملي ملك يكي از مجموعه‌هاي فرهنگي آستان قدس رضوي(ع) با آثاري بي‌بديل فرهنگي و هنري به عنوان يكي از پايگاه‌هاي مطالعاتي محققان و علاقه‌مندان به آثار تاريخي و فرهنگي به‌شمار مي‌آِيد كه بر همين اساس برگزاري نمايشگاه‌هاي كتاب مورد توجه بسياري از اهالي فرهنگ و هنر قرار دارد.

اين نمايشگاه از 30 بهمن آغاز به كار كرده و تا 10 اسفند ماه پذيراي بازديدكنندگان خواهد بود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط