چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸
رقابت تنگاتنگ دانیل استیل و جیمز پترسون

در هفته‌ای که گذشت سه کتاب جدید به جمع 10 اثر برتر هفته آمریکا راه یافت که از ميان آن‌ها کتابی از دانیل استیل هم دیده می‌شود. به نظر می‌رسد این نویسنده آمده است رقابتی تنگاتنگ با پرفروش‌های آمریکا چون جیمز پترسون داشته باشد چون در نخستین حضورش در این لیست، صدرنشینی را از وی گرفت و این نویسنده را راهی سکوی چهارم کرد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از نيويورك تايمز، «تا پایان زمان» نوشته دانیل استیل در صدر کتاب‌های پرفروش آمریکا قرار گرفت. این اثر که توسط انتشارات دلا کورته به چاپ رسیده و روانه بازار نشر شده، داستان‌های دو رابطه را در زمان‌های مختلف نقل می‌کند و روند داستانی بسیار غیرمنتظره‌ای دارد. 

دومین جایگاه جدول نیز از آن «دختر گمشده» اثر گيلان فلين شد كه توسط انتشارات كراون منتشر شده است. در اين كتاب، داستان زني نقل مي‌شود كه در پنجمين سالگرد عروسي‌اش ناپديد مي‌شود و انگشت اتهام به سوي همسرش نشانه مي‌رود. این اثر درنوبت قبل، چهارمین کتاب هفته شده بود. 

«خاطره نور» نوشته روبرت جوردن و برندن ساندرسون نیز كه توسط انتشارات تورتام دورتي روانه بازار نشر شده، بر پله سوم ایستاد. اين اثر قسمت چهاردهم و در واقع بخش پاياني مجموعه كتاب‌هاي فانتزي «چرخ زمان» است. از انتشار نخستین قسمت اين مجموعه بيش از 20 سال می‌گذرد و در این مدت 40 ميليون نفر در سراسر جهان شيفته آن شده و به بيش از 30 زبان ترجمه شده است. 

با ورود دانیل استیل، کتاب «برلين خصوصی» نوشته جيمز پترسون و مارك سوليوان كه هفته پیش صدرنشین جدول بود، چهارم شد. در این کتاب که توسط موسسه نشر ليتل براون به چاپ رسيده، كريس اشنايدر مأمور برجسته «برلين خصوصی» يكي از برجسته‌ترين موسسات كارآگاهي جهان است كه براي برملا کردن رازها، روش‌هايي ويژه دارد. وي ناگهان ناپديد مي‌شود و يكي از خطرناك‌ترين پرونده‌هاي اين موسسه را مي‌سازد...
 
پنجمین ردیف این جدول از آن «دهم دسامبر» به قلم جورج ساندرز شد. نويسنده در این کتاب که توسط انتشارات رندوم منتشر شده، با داستان‌هاي كوتاه، ماجراها و تجربيات بشر را نشان مي‌دهد كه در پيچ و خم مشكلات و دلمشغولي هاي زندگي رنگ می‌بازند. 

«مظنون» یکی دیگر از کتاب های این فهرست، در جایگاه ششم ایستاده است. رابرت كريس این اثر را توسط انتشارات پوتنام به چاپ رسانیده است. در این کتاب يكي از افراد پليس لس‌آنجلس كه از نوعي بيماري و اضطراب شديد رنج مي برد، شبانه مورد حمله مرداني با هويت نامشخص قرار مي‌گيرد و همسرش كشته مي‌شود. وي همراه با مگي، دوستش تحقيقات را براي يافتن قاتلان آغاز مي‌كند كه اين تازه، آغاز راهي پرمخاطره است.
 
هفتمین جایگاه جدول نیز ازآن کتاب تازه وارد «عشق عمیق درونی» به قلم سیستر سولجا شد. این کتاب که توسط انتشارات آتریا امیلی بستلر منتشر شده، ادامه‌ای بر کتاب «سردترین زمستان» است که سال 1999 منتشر شد و یکی از کتاب‌های پرفروش جهان بود. کتاب «سردترین زمستان» ماجراهای زندگی وینتر سانتیاگو ، دختر 16ساله یک قاچاقچی دارو را روایت کرد و حالا بعد از گذشت چندین سال، نوبت به خواهر کوچکتر وی، پورشه سانتیاگو رسیده که پس از زندانی شدن پدر و توقیف اموال، تحمل زندگی برایش سخت شده است. 

هشتمین ردیف جدول نیز به «حرف زدن از میان استخوان‌ها» نوشته آلن برادلی استاد مسلم داستان‌های پلیسی و کارآگاهی تعلق گرفت که به کمک انتشارات دلاکورته راهی بازار نشر شده است. در این کتاب یک کارآگاه آماتور و شیمیدان نوجوان تلاش می‌کند تا پرده از رازی چندین صدساله مربوط به مرگ نوازنده ارگ را برملا کند. این کارآگاه فقط 11 سال دارد ولی کارهایش همیشه جواب می‌دهد. 

«پنجمين قاتل» اثر براد ملتزر نيز پس از سه هفته حضور در میان کتاب‌های پرفروش، این بار نهم شد. در اين اثر كه توسط موسسه گراند سنترال منتشر شده، بيچر وايت كارآگاهي است كه درمي‌يابد يك قاتل درحال بازسازي جنايات چهار مرد است كه چهار ریيس جمهوري آمريكا را ترور كرده‌اند و اين زنگ خطر را جدي مي‌گيرد. 

وقتی پای اثری جدید از جان گریشام به میان می‌آید، مطمئنا این نویسنده پرفروش تا مدت‌ها مطرح خواهد بود. این پانزدهمین بار است که این نویسنده با اثر «قاچاقچي» كه توسط انتشارات دابلدي منتشر شده است در میان 10 کتاب برتر قرار دارد و این بار دهمین کتاب هفته شد. وی به ماجراي قتل قاضی‌هاي فدرال و كليد حل اين معما مي‌پردازد. وكيلي كه در زندان به سر مي‌برد تنها در ازاي آزادي، حاضر مي‌شود براي يافتن قاتل كمك كند و ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها