شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۳
کتابخانه روستای «روستای رباط» افتتاح شد

کتابخانه روستای «روستای رباط» واقع در استان خراسان شمالی امروز (30 دی) با دریافت کتاب‌های اهدایی دومین کاروان کتابخانه صبا افتتاح شد.-

علی رحیمی، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، با بیان این خبر به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: در مراسم پنجشنبه گذشته در شهر شیروان، مردم این شهرستان حدود شش هزار جلد کتاب را به این کاروان اهدا کردند.

وی ادامه داد: امروز شنبه(30 دی) کاروان کتابخانه صبا وارد روستای رباط شد و کتاب‌های اهدایی مردم را به این کتابخانه تحویل می‌دهد.

وی با بیان این‌که کاروان کتابخانه صبا یکشنبه (اول دی) عازم روستای «گیفان» و دوشنبه(2دی) به روستای «داشلی قلعه» می‌رود، افزود: این کاروان در این دو روستا نیز بخشی از کتاب‌های اهدایی خود را به این دو کتابخانه تحویل می‌دهد.

به گفته این مقام مسوول، مراسم اهدای کتاب به این سه کتابخانه‌ در روزهای مقرر شده از ساعت هفت تا 10 صبح با حضور مسوولان و مردم روستا برگزار می‌شود.

رحیمی یادآور شد: پیش از برگزاری این مراسم به روستاها سر زده‌ایم و کتابخانه‌هایی را که قرار است این کاروان به آن‌ها کتاب اهدا کند، مشخص کردیم.

وی همچنین گفت: دهیاری روستای رباط ساختمانی با مساحت بیش از 100 مترمربع و دهیاری روستای داشلی قلعه نیز با مکانی با مساحت 100 متر مربع را در اختیار ما قرار داده‌اند.

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: در روستای گیفان نیز این مکان در حسینیه‌ای با مساحت افزون بر 250 مترمربع واقع شده است و به عنوان کتابخانه روستایی به بهره‌برداری می‌رسد.

با شروع حرکت دومین کاروان کتابخانه صبا از شهرهای سمنان، گرمسار، دامغان، شاهرود و دیگر شهرها، در سمنان 12 هزار و 500 کتاب، در سبزوار سه هزار جلد، نیشابور پنج هزار جلد، در مشهد بیش از چهار هزار جلد، در قوچان حدود چهار هزار جلد و در بجنورد 13 هزار جلد کتاب جمع‌آوری شد.

نخستين کتابخانه صبا نیز چندی پیش در تنب‌بزرگ با حضور رييس‌جمهوري افتتاح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط