شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۷
حضور نویسندگان و مترجمان در برنامه‌های هفته کتاب ضرورت دارد

علی شجاعی‌صائین، مدیرعامل موسسه خانه کتاب گفت: حضور نویسندگان، مترجمان و تشکل‌های نشر در برنامه‌های هفته کتاب با هدف تاثیرگذاری و رونق هرچه بیشتر این برنامه‌ها ضرورت دارد.-

شجاعی‌صائین در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ضمن مثبت ارزیابی کردن برنامه‌‌های بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: معتقدم استفاده از نظرها، پیشنهادها و تدابیر نویسندگان می‌تواند در میان انواع فعالیت‌های هفته کتاب جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به نقش مهم و فعال وزارت آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: برنامه‌های مرتبط با کتاب این وزارتخانه نباید تنها به هفته کتاب محدود شود بلکه باید تدابیری اندیشیده شود تا همواره شرایط برای مطالعه کتاب‌های غیردرسی توسط دانش‌آموزان فراهم باشد.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب همچنین از اختتامیه بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: این مراسم امروز 
(27 آبان) ساعت 18 با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی اسماعیلی، سرپرست معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

شجاعی‌صائین در ادامه سخنانش اظهار کرد: در مراسم اختتامیه از برگزیدگان جشنواره‌های «کتاب و رسانه برتر» و «کتاب و رسانه ملی» تجلیل خواهد شد. همچنین در این مراسم از دستگاه‌های همکار هفته کتاب قدردانی می‌شود.

وی ادامه داد: محمد اللهیاری، دبیر ستاد بیستمین دوره هفته کتاب در آیین اختتامیه این دوره از هفته کتاب، گزارشی از روند فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام شده در این هفته را ارایه می‌کنند.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب در پایان گفت: خوشبختانه این دوره از هفته کتاب با وجود این‌که برنامه‌های آن کمی دیرتر از سال‌های پیش اجرا شدند با استقبال و همکاری نهادها مواجه بود؛ به‌گونه‌ای که به گفته علی اسماعیلی، سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک‌هزار و 500 عنوان برنامه از سوی این دستگاه‌ها در سراسر کشور برگزار شد.

بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران امروز (27 آبان) با معرفی برگزیدگان جشنواره‌های «کتاب و رسانه برتر» و «کتاب و رسانه ملی» به کار خود پایان می‌بخشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها