یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۱
ارایه راهبردهایی برای جهت‌دهی هزینه‌های سازمانی در یک کتاب

منوچهر انصاری، مترجم کتاب «تحقق قابلیت پنهان از طریق مدیریت اجتماعی اقتصادی» معتقد است که هزینه‌های سنگینی در سازمان‌ها نهفته‌اند که با مدیریت اجتماعی و اقتصادی قابل شناسایی‌اند.-

دکتر منوچهر انصاری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این که در سازمان هزینه‌های پنهان زیادی وجود دارند که نادیده گرفته می‌شوند، اظهار کرد: در کتاب «تحقق قابلیت پنهان از طریق مدیریت اجتماعی اقتصادی» روش‌هایی برای شناسایی و کاستن هزینه‌های پنهان سازمان معرفی شده‌اند.

استاد دانشگاه تهران این کتاب را حاصل همکاری دفتر فعالیت‌های کارفرمایی و موسسه تحقیقاتی اجتماعی ـ اقتصادی شرکت‌ها و سازمان‌ها دانست که با نام «ISEOR» در دانشگاه لیون فرانسه فعالیت می‌کند و گفت: در کتاب نمونه‌های موردی فراوانی از سازمان‌های گوناگون بیان شده که مخاطب را به طور عملی با مباحث آشنا می‌کند.

مترجم کتاب «خلاقیت در کسب و کار» افزود: کتاب حاضر به 40 زبان دنیا ترجمه شده و مدیران اغلب سازمان‌های دولتی در سراسر جهان از آن روش‌ها استفاده می‌کنند تا بتوانند هزینه‌های سازمانی را کاهش دهند. تاکنون کنفرانس‌های زیادی هم بر اساس مطالب این کتاب برگزار شده و سازمان‌های مختلف در قالب یک درسنامه از مضامین کتاب بهره گرفته‌اند.

وی توجه به مدیریت اجتماعی و اقتصادی در سازمان‌ها را ضروری دانست و افزود: مدیریت صحیح اجتماعی سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود و این کاهش در نتیجه بر اجتماع اثر می‌گذارد. مدیریت اجتماعی و اقتصادی در کنار هم علاوه بر این‌که انواع هزینه‌های ناملموس را کاهش می‌دهند می‌توانند به پویاشدن محیط کاری نیز کمک کنند.

دکتر انصاری درباره رویکردهای به کار گرفته شده در این کتاب اظهار کرد: گرچه تکنیک‌های جدید مدیریتی مختلفی در سال‌های اخیر مطرح شده‌اند اما رعایت نکردن اصول اولیه مدیریت و حرکت ناگهانی به سمت تکنیک‌های مدرن باعث موفقیت نشدن سازمان می‌شود.

دانشیار دانشگاه تهران با بیان این‌که وی برای ترجمه کتاب حدود سه سال زمان صرف کرده افزود: تعداد کتاب‌هایی که به طور خاص به موضوع تحقق قابلیت‌های نهفته در سازمان و ارتباط آن با مدیریت اجتماعی اقتصادی می‌پردازند، بسیار اندک‌اند و نیاز به توجه بیشتری در این حوزه احساس می‌شود. 

این کتاب می‌تواند برای فعالیت‌های تجاری مفید باشد زیرا به مخاطبان کمک می‌کند به واسطه رویکرد اجتماعی و اقتصادی به مدیریت، هزینه‌ای پنهان و ثبت نشده در سیستم اطلاعاتی عادی یک کار تجاری را شناسایی کنند.

«تحقق قابلیت پنهان از طریق مدیریت اجتماعی اقتصادی» اثری از هانری ساوال، ورونیک زارده و مارک بونه است که توسط انتشارات سازمان مدیریت صنعتی در 176 صفحه با ترجمه دکتر منوچهر انصاری با شمارگان دو هزار و 200 نسخه به بهای پنج هزار و 500 تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها