سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
تصويب مصوبه‌ای برای پرداخت سهم نیم‌درصد کتابخانه‌ها از سوی شهرداری

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش سامن روز گذشته (دوشنبه) در شهرستان ملایر استان همدان برگزار شد. بر اساس مصوبه این جلسه، شهردار سامن سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی را ماهانه به صورت علی‌الحساب واریز خواهد کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این جلسه که با حضور اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی در بخشداری سامن برگزار شد، «هاشم جهانگیری» بخشدار سامن با برشمردن فواید کتاب و مطالعه و بیان سابقه فرهنگی و عالم‌پروری این منطقه، اظهار کرد: برای دستیابی به جایگاهی رفیع در حوزه مطالعه مفید و فرهنگ کتابخوانی در بخش سامن، به همکاری مسوولان شهرستان ملایر نیاز است. البته وجود حوزه علمیه و دانشگاه‌ها منبعی تاثیرگذار در تحقق این امرند.

«مهدی آخشیک» سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر نیز با اشاره به این‌که بخش سامن به تنهایی صاحب شش باب کتابخانه عمومی است، عنوان کرد: دغدغه‌های مقام معظم رهبری در بحث کتاب و کتابخوانی مسوولیت سنگینی را بر دوش همگان قرار داده است و باید حرکت جدیدی در عرصه کتاب و کتابخوانی در بخش سامن آغاز شود. 

در این جلسه مقرر شد تا جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش سامن هر دو ماه یکبار برگزار و سامان‌دهی محوطه کتابخانه روستای «طجر» با کمک دهیار این منطقه انجام شود. 

همچنین قرار شد با رای اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش سامن، مسوولان حوزه علمیه سامن و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر برای راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی در مدرسه علمیه تلاش کنند و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز 200 جلد کتاب را در اختیار کتابخانه مدرسه علمیه سامن قرار ‌دهد. 

در این جلسه همچنین مصوب شد تا شهردار سامن ماهانه به صورت علی‌الحساب سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی را واریز و نسبت به بهسازی فضای سبز کتابخانه اقدام کند و مسوولان کتابخانه‌های عمومی بخش سامن با همکاری اداره آموزش و پرورش هم برای تشویق دانش‌آموزان به عضویت در کتابخانه‌ها، مطالعه مستمر و بازدید آنان از محیط کتابخانه تعامل و همکاری داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط