پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
دانشگاه الزهرا دو کتاب درسی را باز چاپ کرد

انتشارات دانشگاه الزهرا در آغاز سال تحصیلی جدید فقط سه کتاب را منتشر می‌کند که دو عنوان از آن‌ها بازچاپی هستند._

فاطمه عباسی، مدیر انتشارات دانشگاه الزهرا(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: انتشارات دانشگاه، چاپ سه عنوان کتاب را در برنامه کاری خود قرار داده است.

به گفته عباسی «فرهنگ فارسی به فرانسه» اثری است از دکتر ناهید جلیلی مرند که نخستین بار منتشر می‌شود. از جلیلی پیش از این دو کتاب «واژه‌شناسی» و «امثال و تعبیرات» هم منتشر شده بود. جلیلی مرند یکی از استادان گروه آموزشی مترجمی زبان فرانسه دانشگاه الزهراست.

مدیر انتشارات دانشگاه الزهرا افزود: کتاب «مهارت‌های پایه و پیشرفته در مشاوره و روان‌درمانی» اثر دیگری است که دکتر سیمین حسینیان و دکتر آناهیتا خدابخشی کولایی به طور مشترک آن را تالیف کرده‌اند. این اثر به چاپ سوم رسیده و در مهر ماه از سوی انتشارات دانشگاه الزهرا بازچاپ می‌شود.

دکتر حسینیان، روانشناس و استاد دانشگاه الزهراست و تاکنون حدود 10 اثر تالیفی و ترجمه از وی به چاپ رسیده که از اين ميان می‌توان کتاب‌های «روان‌درمانی حمایتی»، «سیستم مدیریت بر خود»،«واقعیت مجازی در روان‌درمانی» و «مفاهیم بنیادی و مباحث تخصصی در مشاوره» را نام برد.

به گفته عباسی، کتابی هم برای تدریس درس «تنظیم خانواده» تجدید چاپ می‌شود که تغییراتی در آن به وجود نیامده است. وی درباره این کتاب توضیح داد: هنوز سرفصل‌های این درس در دانشگاه نسبت به گذشته تغییر نکرده‌اند و به همین دلیل همان کتابی که در گذشته در اختیار دانشجویان قرار می‌گرفت امسال هم چاپ می‌شود.

عباسی  سال 1385 کتابی را با عنوان «مجموعه انتشارات دانشگاه الزهرا(س)» تالیف کرد که در آن اطلاعات تمام آثاری که بین سال‌های 1368 تا 1385 در دانشگاه منتشر شده بودند فهرست شده‌اند. وی درباره به‌روز رسانی این مجموعه گفت: اطلاعات این مجموعه بازنگري شده ولی برنامه‌ای برای انتشار آن در قالب یک کتاب نداریم و علاقه‌مندان می‌توانند از پایگاه اینترنتی دانشگاه، فهرست کتاب‌ها را به دست بیاورند.

دانشگاه الزهرا(س)، ویژه بانوان واقع در دهکده ونک تهران، در سال 1343 تاسیس شد. در آن هنگام با 90 دانشجو به صورت مدرسه عالی، با نام «مدرسه عالی دختران» فعالیت خود را آغاز كرد و علاوه بر رشته‌های مترجمی زبان‌های خارجی، منشی‌گری و روانشناسی تدریس رشته‌ای با عنوان فنون خانه‌داری را در برنامه فعالیت‌های آموزشی خود قرار داد.

این دانشگاه اکنون در مکانی با وسعت حدود 9 هکتار، افزون بر فضای فیزیکی دانشکده‌های متعدد، دارای آمفی تئاتر، استخر، رستوران، غذاخوری، سالن ورزش، بانک، پست و مهد کودک است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها