یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۴
تشکیل انجمن خیران کتابخانه‌ساز در بانه

مسوول اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه در استان کردستان از تشکیل انجمن خیران کتابخانه ساز در این شهرستان خبر داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، صفر حسین‌زاده اظهار کرد: اقدامات مقدماتی برای تشکیل انجمن خیران کتابخانه ساز انجام شده است و پس از طی مراحل قانونی فعالیت آن آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: نشست‌های نخستین برای راه‌اندازی انجمن خیران کتابخانه ساز بانه با حضور فعالان این حوزه برگزار شده است و بر اساس آن هیات امنا، مدیرعامل، بازرسان و اعضا مشخص شده‌اند.

مسوول اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه، شناسایی و جذب خیرین برای حمایت از این نهاد فرهنگی را از اهداف تشکیل انجمن مذکور دانست و گفت: کتابخانه‌ها به عنوان نهادی اثرگذار در جامعه به‌شدت نیازمند حمایتند.

حسین‌زاده بیان کرد: جلب مشارکت خیرین برای حمایت‌های مادی و معنوی از کتابخانه‌های عمومی بسیار مهم است و در صورت نیل به این هدف شاهد توسعه بیشتر کتابخانه‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به نقش کتابخانه‌های عمومی در توسعه فرهنگی کشور، اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان نهادی غیردولتی تاثیر بسیار مهمی بر روند حرکت جوامع دارد و با توجه به این وظیفه اساسی به‌شدت نیازمند حمایت مسوولان و مردم است.

مسوول اداره کتابخانه‌های عمومی بانه با اشاره به وضعیت فعلی کتابخانه‌ها در این شهرستان عنوان کرد: بانه اکنون دارای پنج کتابخانه عمومی نهادی و سه کتابخانه عمومی مشارکتی است.

وی با بیان این‌که هم اکنون بیش از هفت هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان بانه عضویت دارند، اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان دارای ۶۰ هزار نسخه کتاب با موضوعات مختلف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط