یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۵
رشت برای تجهیز فضاهای شهری به کتابخانه آماده می‌شود

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در نشست با شهردار رشت از آمادگی این اداره کل برای تجهیز فضاهای شهری با هدف احداث کتابخانه‌های مشارکتی خبر داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، اسماعیل جانعلی‌پور به همراه هیاتی از کارشناسان ستادی اداره کل در دیدار با محمد علی ثابت قدم شهردار  رشت به بحث و تبادل نظر درباره موضوعات مشترک پرداختند.

جانعلی‌پور در این جلسه بر اهمیت بحث کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و گفت: در ایجاد فضاهای کتابخانه‌ای بسیار تخصصی و با استانداردهای لازم این حوزه وارد عمل می‌شویم.

وی همچنین درباره تجهیز فضاهای واجد شرایط کتابخانه‌ای افزود: در صورت تامین فضای مناسب برای راه‌اندازی کتابخانه عمومی، این اداره آمادگی دارد با شهرداری کلانشهر رشت همکاری داشته باشد.

شهردار  رشت ادامه داد: خوشبختانه در مباحث فرهنگی اقدامات ارزشمندی صورت گرفته که البته کیفیت بخشیدن به این اقدامات بسیار لازم و ضروری است.

محمد علی ثابت‌قدم وی درباره با راه‌اندازی کتابخانه سیار با هدف ارایه خدمات در روستاها گفت: پس از بررسی طرح و تامین اتوبوس‌های لازم برای اجرای طرح آمادگی داریم و به نظر می‌رسد این طرح می‌تواند بخشی از نیازهای فرهنگی اقشار جامعه را در روستاها برطرف کند.

وی با تاکید بر غنی‌سازی اوقات فراغت عموم مردم در اماکن پرتردد شهری بیان کرد: قطعا استقرار ایستگاه مطالعه در این گونه اماکن به گسترش فرهنگ مطالعه کمک خواهد کرد به همین دلیل شهرداری کلانشهر رشت آمادگی خود را برای استقرار سه ایستگاه مطالعه اعلام می‌‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط