سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۶
ضرورت حمايت رسانه‌ها از جشنواره شعر فجر

حميد سبزواري بر اين نكته تاكيد مي‌كند كه جشنواره‌اي با اهميت جشنواره بين‌المللي شعر فجر كه با تشويق جوانان اشعار آنان را پربار مي‌كند، تنها با حمايت رسانه‌ها است كه مي‌تواند سطح كيفي خود را ارتقا دهد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، حميد سبزواري شاعر آييني در گفت‌وگو با ستاد خبري دومين جشنواره بين‌المللي شعر فجر با بيان مطالب فوق افزود: جشنواره‌هايي مانند شعر فجر توانسته‌اند بسياري از موضوعات انقلاب اسلامي را در اذهان زنده نگه دارند و به بسياري از جوانان امروز پايمردي‌ها را نشان دهند و از فراموش شدن برخي خاطرات جلوگيري كنند. 

وي با اشاره به ابعاد برگزاري اين جشنواره در سطح ملي و فراملي افزود: اين جشنواره براي آگاهي بخشيدن به مخاطبان برگزار مي‌شود تا با شعر اسلامي آشنا شوند. با وجود چنين جشنواره‌هايي، آينده درخشاني براي ادبيات كشور پيش‌بيني مي‌شود. 

شاعر مجموعه «سرود سپيده» ادامه داد:‌ جشنواره شعر فجر باعث مي‌شود تا بسياري از جوان‌ها به شناسنامه‌ و هويت خود پي ببرند و بدانند كه خون‌هاي بسياري ريخته شد تا امروز مردم ما از استقلال بهره‌مند شوند. 

سبزواري افزايش تبليغات توسط رسانه‌ها را يكي از عوامل تاثيرگذار در بالابردن سطح كيفي جشنواره شعر فجر دانست و خاطرنشان كرد: نبايد گذاشت موضوعاتي مانند شعر انقلاب اسلامي و جشنواره شعر فجر مغفول بماند. بايد با تمام وجود از اين حوزه‌ها حمايت كرد. 

وي تاكيد كرد: رسانه‌ها بايد با تبليغ گسترده‌تر، از اين جريان به درستي حمايت كنند تا هر ساله اين جشنواره با شكوه‌تر از قبل برگزار شود. 

اين شاعر با اشاره به حمايت‌ مادي و معنوي از جشنواره شعر فجر افزود: متصديان امر و مسؤولان فرهنگي نيز بايد هم از لحاظ مادي و هم از لحاظ معنوي نگاهي همه جانبه به اين جشنواره داشته باشند تا كساني كه در اين‌گونه جشنواره‌ها شركت مي‌كنند با انگيزه بيشتري در راه ارتقاي آن قدم بردارند. 

مراسم افتتاحيه دومين جشنواره بين‌المللي شعر فجر 11 بهمن در شهر مشهد مقدس و مراسم اختتاميه نيز دوم اسفند سال جاري در تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط