دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۶
آثار سید‌حسن حسینی نقد و بررسی می‌شود

ادامه سلسله نشست‌های «دگرخند» امروز دوشنبه (16 مرداد) به کوتاه‌نویسی در طنز با نگاهی به آثار زنده‌یاد سید‌حسن حسینی اختصاص دارد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در این نشست کوتاه‌نویسی در طنز با نگاهی به آثار سید‌حسن حسینی و با حضور احمد نادمی و محمدحسن حسینی بررسی می‌شود. 

مهدی فرج‌الهی، مجری این برنامه، توضیح داد: در کتاب «براده ها» حسینی دغدغه‌های فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی خود را در قالب حکمت و شوخی‌های موجز و کاریکلماتورهای منثور بیان می‌کند. هنر متعهد و نقد اصولی، شعر و فرهنگ، ایمان، روابط اجتماعی و خانوادگی، انقلاب و خداپرستی از جمله موضوعاتی هستند که حسینی در این مجموعه به آن‌ها پرداخته است. 

وی ادامه داد: حسینی در مجموعه دیگرش به نام «نوشداروی طرح ژنریک» با استفاده از موسیقی بیرونی زبان و اندیشه انتقادی طنزآمیز به خلق آثاری زیبا و بدیع دست می‌زند.

در پنجاه و هفتمین نشست «دگرخند» دو کتاب «براده‌ها» و «نوشداروی طرح ژنریک» محور گفت‌و‌گو خواهد بود.

سیدحسن حسینی متولد سال ۱۳۳۵ در محله سلسبیل تهران است. وی در مقطع کارشناسی رشته تغذیه از دانشگاه مشهد فارغ‌التحصیل شد و پس از آن کارشناسی‌ارشد و دکترای خود را، در رشته ادبیات فارسی گذراند.

وی از سال ۱۳۵۲ نوشتن و سرودن را در مطبوعات پیش از انقلاب به‌ویژه در «مجله فردوسی» آغاز کرد و در سال ۱۳۵۸، حوزه اندیشه و هنر اسلامی را که به همراه محمد رضا حکیمی، رخ صفت، تهرانی و آیت‌الله امامی کاشانی، راه‌اندازی کرد و مسوولیت بخش ادبیات و شعر را به همراه قیصر امین‌پور بر عهده داشت.

او سال‌های آخر عمرش را به سبک‌شناسی قرآن و زبان‌شناسی حافظ مشغول بود و در ۹ فروردین ۱۳۸۳ بر اثر سکته قلبی، درگذشت.

«هم‌صدا با حلق اسماعیل»، «براده‌ها»، «بیدل، سپهری و سبک هندی»، «گنجشک و جبرئیل»، «مشت در نمای درشت»، «گزیده شعر جنگ و دفاع مقدس»، «نوش‌داروی طرح ژنریک»، «طلسم سنگ»، «شقایق‌نامه»، «در ملکوت سکوت»، «حمام روح»، «براده‌ها»، «از شرابه‌های روسری مادرم» و «سفرنامه گردباد» از جمله آثار حسینی هستند.

پنجاه و هفتمین نشست «دگرخند» عصر امروز (16 مرداد) از ساعت 19 در سالن شماره دو تالار اندیشه حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ برگزار می‌شود. شرکت در این جلسه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط