سه‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۶
همايش سراسري كتاب مهدويت برگزار مي‌شود

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم گفت: همايش سراسري كتاب مهدويت براي نخستين بار پنجشنبه هشتم تیر در قم برگزار مي‌شود.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) اسماعيل طبا در جمع خبرنگاران با بیان این‌که موضوع مهدويت و آخرالزمان در سينما،‌ كتاب و نرم‌افزار مورد توجه قرار گرفته است،‌ اظهار کرد: بيشترين ظرفيت كارشناسي و پژوهشگري در زمينه مهدويت در قم وجود دارد و  این شهر ظرفيت دارد كه در بعد ملي و بين‌المللي مركز فعاليت‌هاي مهدوي باشد. 

وي افزود: برای انتخاب و تشويق آثار مكتوب فاخر مهدوي امسال نخستين دوسالانه كتاب مهدوي با حضور موسسه‌های مهدوي و حمايت معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از سوي اداره ‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم برگزار مي‌شود. 

وی مكان و زمان برگزاري اين همايش را پنجشنبه هشتم تیر در مجتمع ياوران مهدي(عج) ذكر كرد و يادآور شد:‌ كتاب‌هايي كه از 10 سال قبل در زمينه مهدويت منتشر شده‌‌اند توسط استادان و كارشناسان در دو مرحله داوري و آثار برگزيده انتخاب شدند.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم با اشاره به تعداد آثار برگزيده و شايسته تقدير در هر يك از رشته‌هاي اين همايش گفت: در زمينه پژوهش سه اثر برگزيده و 10 اثر شايسته تقدير شناخته شده‌ و در زمينه كودك و نوجوان سه اثر برگزيده و شش اثر شايسته تقدير شده‌اند.

وی ادامه داد: در زمينه ادبي سه اثر برگزيده و پنج اثر شايسته تقدير شناخته‌ شده‌اند و در زمينه نشريات مهدوي يك نشريه به عنوان نشريه برگزيده و يك نشريه به عنوان نشريه شايسته تقدير معرفي خواهد شد. 

طبا با بیان اين‌كه در اين همايش از ناشران، آثار ترجمه‌اي و پايان‌نامه‌هاي مهدوي نيز قدرداني می‌شود، اظهار کرد: از دو ناشر برگزيده و دو ناشر شايسته تقدير در این مراسم تجلیل می‌شود. همچنين در زمينه ترجمه آثار يك اثر به عنوان اثر برگزيده معرفي مي‌شود و سه اثر به عنوان شايسته تقدير مورد تجليل قرار خواهند گرفت.

به گفته وی، در حوزه پايان‌نامه‌هاي مهدوي نیز  يك پايان‌نامه به عنوان پايان‌نامه برگزيده و چهار پايان‌نامه به عنوان پايان‌نامه شايسته تقدير معرفي خواهند شد، در ميان آثار عمومي كه با مخاطب عام به چاپ رسيده‌اند نيز سه اثر برگزيده و 10 اثر شايسته تقدير معرفي مي‌شوند. 

وي گفت:‌ اين همايش با قرائت پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و با سخنراني آيت‌الله استادي و معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار خواهد شد. 

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم از آيت‌الله مقتدايي مدير حوزه‌هاي علميه برادران به عنوان دبير علمي همايش كتاب مهدويت ياد كرد و گفت: اين همايش با اشراف علمي مراكز مهدوي برگزار مي‌شود. 

وي اظهار اميدواري كرد، با برگزاري موفق اين جشنواره و نظر مساعد مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از اين پس اين همايش هر دو سال يكبار با عنوان همايش بين‌المللي در استان قم برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط