دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۳
بیمه 132 نفر از جامعه قرآنی استان آذربایجان غربی

مسوول امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی با اشاره به اجراي طرح بیمه قرآنی در استان‌ها به عنوان یک بسته حمایتی مناسب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان آذربایجان غربی با داشتن جمعیت قرآنی بیش از 10 هزار نفر تاکنون 132 نفر از اصحاب قرآنی را بیمه کرده است._

 محمدرضا فیضی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: استان آذربایجان غربی 664 قاری قرآن، يك هزار و 911 حافظ قرآن و 8 هزار و 969 قرآن‌آموز دارد که باید 281 مربی قرآن و 135 کار‌آموز از 21 موسسه قرآنی را به این فهرست اضافه کرد. تا امروز 132 نفر از این جمعیت قرآنی بیمه شده‌اند.

وی با مثبت ارزیابی روند فعالیت‌های قرآنی در استان آذربایجان غربی عنوان کرد: اين استان دارای 30 موسسه قرآنی است که در مباحث آموزش، تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی در قالب‌‌‌ آموزش‌های عمومی و تخصصی، روانخوانی، روخوانی، ترتیل، تجوید، مفاهیم و حفظ قرآن در سطوح مختلف فعالیت می‌کنند.

کارشناس قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی درباره بودجه فعالیت‌های قرآنی استان آذربایجان غربی و تخصیص آن به موسسه‌‌های قرآنی کل استان گفت: بودجه فعالیت‌های قرآنی استان، اعتبار مشخصی ندارد و در قالب تفاهم‌‌نامه بین مراکز فعالیت‌های امور قرآنی با موسسه‌های قرآنی استان، برای اجرای دوره‌های آموزشی بر اساس اولویت به شهرستان‌ها اختصاص می‌یابد. 

فیضی با بيان اين‌كه به طور معمول، 50 درصد بودجه قرآنی کل کشور مربوط به شهر‌‌‌‌‌‌های‌‌‌ بزرگ است، اظهار کرد: سهم مراکز محروم از بودجه استانی 70 درصد است و جامعه اهل سنت و شهر‌های مرز‌‌‌‌نشین 10درصد از کل بودجه استانی را در اختیار می‌گیرند.

وی همچنين درباره فعالیت‌های ویژه استان آذربایجان غربی در ماه مبارک رمضان گفت: برگزاری محافل انس با قرآن و برپایی نمایشگاه علوم قرآنی در سطح شهرستان‌های استان از برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در استان آذربایجان غربی است اما برپایی نمایشگاه قرآنی سراسری در ارومیه هنوز به دلیل نداشتن اعتبار مشخص نیست. 

فیضی در پایان گفت: مراسم تجلیل از قرآن‌آموزان برتر در رشته‌های حفظ و مفاهیم نيز ششم تیرماه در ارومیه برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط