یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۸

هيلي ليتهاوزر به عنوان برنده نخستين دور جايزه اميلي ديكنسون معرفي شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از پابليشرز ويكلي، جايزه اميلي ديكنسون 2012  براي گراميداشت شاعران آمريكايي كه حداقل 40 ساله باشند و نخستين مجموعه شعرشان را براي انتشار آماده كرده باشند، از سوي بنياد شعر آمريكا،  اهدا مي شود. 

ليتهاوزر دست‌نويس نخستين مجموعه شعرش را با عنوان «حركت سريع نزولي» به دبيرخانه اين جايزه ارسال كرد و به اين ترتيب شاهد چاپ آن از سوي انتشارات گري وولف در اكتبر 2013 خواهد بود. او علاوه بر اين يك جايزه 10 هزار دلاري نيز دريافت مي‌كند. 

از او در مراسمي رسمي همراه با دبيلو.اس.دي پيرو برنده جايزه شعر راث ليلي در تاريخ 11 ژوئن(22 خرداد) در بنياد شعر آمريكا قدرداني مي شود. 

اميلي اليزابت ديكنسون كه هم عصر «والت ويتمن» از شاعران بزرگ آمريكا بود، با بيش از 1800 قطعه شعر در زمره شاعران برتر آمريكا قرار دارد. او در 1830 در خانواده‌اي معروف ولي نه چندان ثروتمند در ايالت ماساچوست چشم به جهان گشود و در اواخر 1849 با آثار ويليام شكسپير و نمايشنامه هاي او آشنا شد. اميلي بسيار درونگرا بود و تا سال 1866 كه در بستر بيماري افتاد، كسي نمي دانست كه او شعر مي‌گويد اما پس از مرگ او اين شعرها براي نخستين بار از سال 1858 تا سال 1868 در نشريه اسپرينگفيلد به چاپ رسيد و در سال 1890 در قالب كتاب منتشر شدند. این مجموعه با استقبال چشمگیری روبه‌رو شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها