سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۸
"سعدي از دست خويشتن فرياد"با دريافت مجوز به بازار مي‌آيد

عباس كيارستمي گفت:"كتاب «سعدي از دست خويشتن فرياد» با دريافت مجوز، چاپ و منتشر خواهد شد ." كتاب قبلي اين فيلمساز با عنوان "حافظ به روايت عباس كيارستمي" سال گذشته توسط نشر" فرزان روز" منتشر و دو بار تجديد چاپ شد .

« عباس كيارستمي» نويسنده و كارگردان سينماي ايران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با اعلام اين خبر اظهار داشت: "نگارش كتاب "سعدي از دست خويشتن فرياد" حدود پنج ماه پيش به پايان رسيده و اكنون براي مجوز چاپ، توسط نشر"نيلوفر" به وزارت ارشاد ارائه شده است."

وي تصريح كرد:"بخش هاي عمده‌اي از كتاب "سعدي از دست خويشتن فرياد" كه اشعار سعدي را روايت مي كند، به شيوه كتاب قبلي من "حافظ به روايت عباس كيارستمي" به نگارش درآمده است، بنابراين اميدوارم اين كتاب بتواند مجوز چاپ خود را از وزارت ارشاد دريافت كند و به زودي در بازار نشر عرضه شود."
 
كيارستمي استقبال از كتاب "حافظ به روايت عباس كيارستمي" را كه سال گذشته توسط نشر"فرزان روز" چاپ و منتشر شده بود، رضايت بخش دانست و خاطرنشان كرد:"  اين كتاب طي سال گذشته دو بار و هر بار در تيراژ 5000 جلد تجديد چاپ شد."

هر صفحه از كتاب "حافظ به روايت عباس كيارستمي" به بيتي از حافظ اختصاص دارد كه توسط  خود كيارستمي انتخاب شده اند. انتخاب مصرع‌ها دراين كتاب به گونه‌اي‌ است كه در خواندن كل آن غزل به چشم نمي‌آيد. 

كيارستمي در اثر قبلي خود دست به بازآفريني دوباره حافظ زده، مصرع‌ها را جدا كرده و از هريك از آنها به تنهايي معني تازه‌اي طلب كرده است.

كيارستمي كتاب "حافظ به روايت عباس كيارستمي" را به 18 فصل مفهومي با نام‌هايي چون تمناي وصال، شب فراق، عيب و هنر مي، غم عشق، پيام به معشوق، هجران و ... تقسيم كرده است. كتاب با عشق شروع مي‌شود و با مرگ خاتمه مي‌يابد. 

كيارستمي در اين باره مي گويد: كتاب "سعدي از دست خويشتن فرياد" هم به همين شكل اشعار سعدي را روايت مي كند.

عباس كيارستمي سينماگر، عكاس، نقاش و شاعر متولد 1319 در تهران و فارغ التحصيل نقاشي از دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران است كه فعاليت هنر‌ي خود را از سال 1340 به عنوان نقاش تبليغاتي آغاز كرده است. 

با طراحی پوستر و ساخت تیتراژ آثار سينمايي به سینما راه یافت و نخستين اثر سينمايي خود را در سال 1347 با فيلم كوتاه "نان و كوچه" تجربه كرد و همچنين با ساخت فیلم "مسافر" مطرح شد.

وي با ساخت سه‌گانه‌ سينمايي‌اش "خانه دوست كجاست"، "زندگي و ديگر هيچ" و "زير درختان زيتون" پایه گذار  سبكي جديد درسینمای ايران شد . کیارستمی با فیلم "طعم گیلاس" در سال 1997جایزه نخل طلای جشنواره کن را از آن خود کرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها