یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۶
آغاز فعالیت سازمان آتش‌نشانی در بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران

سازمان آتش‌نشانی از هم اكنون در محل نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران مستقر و فعاليت خود را آغاز كرده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در نخستین جلسه کمیسیون شورای اسلامی شهر تهران، برخی دستگاه‌ها و نهاد‌ها موظف شدند در انجام برخی اقدامات برای برپایی نمایشگاه کتاب بیست و پنجم همکاری داشته باشند.

این دستگاه‌های عضو در حوزه ستاد مدیریت بحران شهر تهران مشارکت دارند و آتش‌نشانی، اورژانس، هلال احمر و نهادهای ایمنی را شامل مي‌شوند. بر همین اساس، این دستگاه‌ها با توجه به مکان‌هایی که در مصلای تهران واقع است، جانمایی می‌شوند. برای این دستگاه‌ها و نهاد‌ها ۷۵ هزار مترمربع فضای باز و همچنین فضاهای نمایشگاهی داخل سالنی پیش‌بینی شده است.

باوجود همه پراکندگی‌های موجود در فضای نمایشگاه کتاب، ستاد امدادی پیش‌بینی شده است که در مواقع اضطرار کمک‌رسانی صورت می‌گیرد.

آتش‌نشانی به عنوان نخستين دستگاه است که پس از ورود کتاب‌های ناشران خارجی از ۲۱ فروردین ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مستقر شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

بر این اساس، بیمارستان سیاری با همه امکانات امدادی از جانب اورژانس در مصلا استقرار می‌یابد.

حضور انتشارات شاهد با دو غرفه در نمایشگاه کتاب
نشر شاهد در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب با حدود ۴۰۰ عنوان کتاب که ۵۰ عنوان آن چاپ جدید است، در نمایشگاه حاضر می‌شود.

انتشارات شاهد در این دوره نمایشگاه کتاب با دو غرفه انتشارات و سالن کودک و نوجوان حضور می‌یابد. این انتشارات حدود ۴۰۰ عنوان کتاب هر ساله در نمایشگاه ارايه می‌کند.

امسال در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب حدود ۵۰ عنوان کتاب تازه منتشر شده از سوی انتشارات شاهد وجود دارد که در سال گذشته انتشار یافته است، همچنین سایر آثار موجود این انتشارات نیز مطابق با مقررات در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

برگزاری مسابقه کتابخوانی با جوایز نفیس، تجلیل از نویسندگان حوزه ایثار و شهادت و رویارویی آن‌ها با مخاطبان و بررسی موضوعات ویژه این حوزه در سرای اهل قلم از جمله فعالیت‌های نشر شاهد در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب است. همچنین این انتشارات در راستای ترویج فرهنگ مکتوب ایثار و شهادت، تبلیغات محیطی در سطح شهر و نمایشگاه کتاب انجام می‌دهد.

نشر شاهد در این دوره نمایشگاه، تعدادی از آثار مکتوبی که در دست آماده‌سازی و چاپ دارد را برای رونمایی در نمایشگاه کتاب آماده می‌کند که کتاب «شهدای دانشجو» شامل زندگی‌نامه و معرفی حدود هزار و ۷۰۰ دانشجوی شهید، از آن جمله است.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با پیام «ربع قرن جهاد فرهنگی»، از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۱ در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها