سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۲

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب ابوظبی که در سال 2012 برگزار می شود، برنامه های تخصصی اش را برای این دوره اعلام کرد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از وام، این نمایشگاه که از سوی بخش فرهنگ و توریسم ابوظبی ترتیب داده می شود، جزییات برنامه های امسال خود را با تاکید بر صنعت نشر دیجیتال اعلام کرد. 

این برنامه ها به منظور گردهم آوردن تخصصی بهترین گروه تجاری، خبری و سمینارها با هدف کلیدی برگزاری صنعت چاپ و نشر و چاپ دیجیتال در مناطق عربی طراحی شده است تا امکانات و فرصت های بیشتری را در اختیار این صنایع قرار دهد. از همین رو این نمایشگاه بر عمق محتوای مطالب ارایه شده و کیفیت سخنرانی ها و نشست ها تاکید دارد. 

این برنامه ها دربرگیرنده تقویم فشرده ای از رویدادهای فرهنگی است که برپایی میزگردهایی درباره نشر دیجیتال از اهم آنها خواهد بود. این میزگردها با حضور چهره های متخصص صنعت نشر دیجیتال از مناطق مختلف عربی از جمله تونس و اردن و چهره های مطرح خاورمیانه در زمینه «ایجاد کتاب الکترونیک عربی» برگزار می شود و تمرکز خود را بر چگونگی ایجاد کتاب های الکترونیک و صنعت دیجیتال حمایت کننده آن قرار می دهد. 

نشستی درباره بررسی تفاوت های کتاب الکترونیک و تبلت های دیجیتال از دیگر نشست ها در این زمینه است. 

در این نمایشگاه همچنین مثل سال پیش بخشی نیز به ارایه سازمان ها یا شخصیت های حقیقی که کتابی هایی در زمینه زندگی با کارهای هنری ارایه کرده اند، اختصاص می یابد. نمایش بخش های تکنیکی مورد نیاز صنعت چاپ الکترونیکی و ارایه بخشی در زمینه مسایل آموزشی از دیگر سرفصل های نمایشگاه بیست و دوم ابوظبی است. 

برپایی سخنرانی ها، رویدادهای فرهنگی، نمایش فیلم و برپایی کنسرت نیز مثل سال های گذشته در این نمایشگاه پیش بینی شده است. 

جمعه عبداله القبیسی مدیر کل بخش فرهنگ و میراث ابوظبی که ریاست نمایشگاه بین المللی کتاب ابوظبی را نیز برعهده دارد، در این زمینه گفت در سال هایی که گذشت این نمایشگاه نقشی کلیدی در گردهم آوردن نویسندگان، ناشران و کتابخوانان ایفا کرد و بیش از 300 میلیون خواننده بالقوه را برای ناشران خاورمیانه و مناطق شمال آفریقا گرد هم آورد.

نمایشگاه سالانه کتاب ابوظبی از نخستین دوره برگزاری آن در سال 1983 تاکنون گسترش یافته و از 70 ناشر به حضور 875 ناشر در سال پیش رسیده است. سال پیش این نمایشگاه بیش از نیم میلیون عنوان کتاب به زبان های مختلف ارایه کرد. در این نمایشگاه که سال پیش در فضای نزدیک به 22 هزارمتر مریع با حضور 58 کشور ترتیب داده شد، بیش از 100 میلیون درهم امارات کتاب فروخته شد.
بیست و دومین نمایشگاه بین الملی کتاب ابوظبی از 28 مارس تا 2 آوریل (9 تا 14 فروردین 91) در مرکز ملی نمایشگاه ابوظبی دایر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها