پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۹
«نهضت امام خميني(ره)» مكتوب شد

چاپ نخست از جلد چهارم کتاب «نهضت امام خمینی(ره)» به قلم سیدحمید روحانی و به همت انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد./

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره)، موضوع دفتر چهارم نهضت امام خمینی(ره)، حکومت اسلامی است که از رویدادهای سازنده و سرنوشت‌ساز نهضت امام به شمار می آید. امام خميني(ره) با طرح حکومت اسلامی در نجف، در سال ۱۳۴۸ دگرگونی فکری و سیاسی ژرفی در میان ملت ایران پدید آورد و حکومت اسلامی را به عنوان جایگزین رژیم پوسیده شاهی و سلطنتی به نمایش گذاشت. 

از اهداف و انگیزه‌های نگارنده در تدوین كتاب «نهضت امام خميني(ره)» روشن کردن این نکته بوده است که طرح و بحث حکومت اسلامی در ایران، زمینه‌ای دیرینه و درازمدت داشته و این گونه نبوده است که تنها در سال ۱۳۵۶ یک‌باره بر سر زبان‌ها افتاده باشد اما جای بالندگی و خرسندی است که در کنار این رسالت ارزنده، نام و یاد برخي از گروه‌ها، جمعیت‌ها و جوانمردانی را که با هدف برپایی حکومت اسلامی گروه تشکیل دادند، فداکاری و دلاوری کردند و گمنام ماندند، زنده کند و در تاریخ به ثبت رساند.

چاپ نخست جلد چهارم کتاب «نهضت امام خمینی(ره)» به قلم سیدحمید روحانی با شمارگان 2000 نسخه و در ۹۳۶ صفحه توسط پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها