چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۹

اعضای هیات داوران جایزه کتاب سال 2012 آلمان از سوی اتحادیه بورس ناشران و کتابفروشان این کشور معرفی شدند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، قرار است امسال زیلکه گروندمان – شلایشر (کتابفروش) ، آندرآس ایزن اشمیت (روزنامه نگار از نوی زورخر سایتونگ آم زونتاگ)، دیرک کنیپفالس (از نشریه تاگس سایتونگ)، اشتفان لور (از رادیو شمال آلمان)، یوتا پرزون (منتقد آزاد)، الیور یونگن (منتقد آزاد) و کریستیان اشمیت (ویراستار آزاد) با آرای خود بهترین رمان آلمانی زبان سال را برگزینند. 

جایزه کتاب آلمان که 25 هزار یورو ارزش دارد، به عنوان یک تجلیل ادبی که بیشترین بازتاب مردمی را در این کشور دارد به شمار می رود. مراسم اهدای این جایزه در تاریخ 8 اکتبر(16 مهر) به عنوان مقدمه نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت در تالار قیصر شهرداری فرانکفورت برگزار می شود. نویسنده منتخب در همان شب اهدای جایزه برگزیده و معرفی می شود و هر یک از پنج فینالیست دیگر نیز مبلغ 2500 یورو دریافت خواهند کرد. 

هیات داوران در تاریخ 15 اوت 2012 (25 مرداد 1391) فهرست اولیه نامزدهای امسال این جایزه را که دربرگیرنده عناوین 20 رمان است منتشر می کند و در تاریخ 12 سپتامبر (22 شهریور 1391) فهرست نهایی نامزدهای این جایزه مشتمل بر عناوین 6 رمان انتشار می یابد. هر یک از انتشاراتی های آلمانی زبان تا تاریخ 30 مارس (11 فروردین) فرصت دارند تا برای شرکت در این رقابت اسامی دو رمان تازه انتشار یافته خود را به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند. 

هیات داوران جایزه کتاب آلمان هر سال تغییر می کند و انتخاب آن ها بر عهده آکادمی جایزه کتاب آلمان است که اعضای این آکادمی را نمایندگانی از بخش کتاب و مطبوعات و انستیتو گوته تشکیل می دهند. 

در سال 2011 اویگن روگه برای رمان خود با نام «در زمان روشنایی رو به کاهش» موفق به دریافت این جایزه شد. این رمان که داستانی خانوادگی است و ماجرای آن به جمهوری دموکراتیک آلمان بازمی گردد پس از کسب این جایزه در صدر فهرست پرفروش ترین رمان ها ایستاد و هنوز جزو 10 رمان پرفروش این کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها