چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۱
بررسي سندیت چاه جمکران در فتاواي آيت‌الله روحانى

كتاب «امام زمان(عج)‏ از ولادت تا ظهور در كلام آيت‌‏اللّه روحانى‏» از سوی انتشارات مهر اميرالمومنین(ع) قم منتشر شد. فضیلت و سندیت مسجد مقدس جمکران و چاه جمکران و همچنين استفاده امام قائم(عج) از تكنولوژي روز از جمله مباحث اين اثرند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) و به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر آيت‌الله سيدمحمدصادق روحاني، اين اثر كه در 9 فصل تنظیم و تدوین شده است، همزمان با سالروز آغاز امامت امام زمان‌(عج) (9 ربيع‌الاول، 13 بهمن‌ماه) از سوي انتشارات مهر اميرالمومنين(ع) قم منتشر شد.

اعتقاد گروهى از اهل تسنن به ميلاد حضرت مهدى‏(عج)، امكان همسر و فرزند داشتن حضرت مهدى‏(عج)، اعتقاد به غيبت حضرت مهدى‏‏(عج) از ضروريات دين، استفاده ايشان از تكنولوژي روز، منظور از «شريك‌القرآن» بودن امام زمان‏‏(عج) و همچنين رواياتى در مورد رجعت ائمه(ع) در زمان ظهور، عناوين برخي بخش‌هاي اين كتاب را تشكيل مي‌دهند.

علاوه بر اين فصل هشتم اين کتاب شامل پاسخ‌هاي آیت‌الله روحانی به برخي سوالات مطرح شده درباره فضیلت و سندیت مسجد مقدس جمکران و چاه جمکران و محدوده اصلی مسجد است.

آخرين فصل كتاب،مباحثي چون پاسخ‌هاي آيت‌الله روحاني به برخي از احکام و شبهات را شامل مي‌شود. اين فصل مطالبی را نيز درباره شروط قرار گرفتن در زمره انصار و ياران مهدى‏‏(عج)، اعمالي كه موجب رضايت ايشان مي‌شوند، راه نزديك شدن به امام قائم(عج) و انجام اعمال نيك به نيابت از ايشان را شامل مي‌شود.

كتاب «امام زمان(عج)‏ از ولادت تا ظهور در كلام آيت‌‏اللّه روحانى» با شمارگان 2000 نسخه، 128 صفحه، قطع رقعی و به بهاي 25000 ریال، به تازگي از سوي انتشارات مهر اميرالمومنين(ع) قم منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط