سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۵
«كمي دير» پس از «سقاي آب و ادب» به كتابفروشي‌ها مي‌آيد

رمان تازه سيدمهدي شجاعي در قفسه كتابفروشي‌ها جاي مي‌گيرد. به گفته مدير روابط عمومي انتشارات «كتاب نيستان» نويسنده در اين اثر داستاني كه آن را با اسامي چهار فصل تقسیم بندی كرده، سعي داشته تا تصويري از فضاي امروز جامعه را در نسبت با مفهوم انتظار ارایه كند و به نقد جامعه و كيفيت تفكر انساني در آن بپردازد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، علی شجاعي،‌ مدير روابط عمومي انتشارات «كتاب نيستان» درباره اين رمان توضيح داد: هدف از نگارش اين رمان به چالش كشيدن فضاي انتظار در ميان منتظران است. با اين نگاه كه رمان در چهار فصل با نام‌های «زمستان»،‌ «پاييز»، «تابستان» و «بهار»، به بيان تحولي ديدگاهي و بينشي در اين مفهوم پرداخته است.

وي افزود: فصل اول اين كتاب توصيف مجلسي از جشن نيمه شعبان است كه در آن اقشار مختلفي دور هم جمع شده‌اند، ولي جواني برخلاف ديگران، خطاب به حضرت مهدي(عج) مي‌گويد «نيا...!» و همه به او اعتراض مي‌كنند.

شجاعي در ادامه درباره بخش دوم اين رمان توضيح داد: در فصل دوم، اين جوان در حالات مكاشفه به دريافت‌هايي مي‌رسد. اين بخش روايت متنوع و جالبي از عذر و بهانه‌هايي است كه يک منتظر براي همراهي نكردن حضرت مهدي(عج) مي‌آورد. 

اين نويسنده درباره فصل سوم رمان شجاعي توضيح داد: در فصل سوم، نويسنده از منظر درجات اخلاص در كارهايي كه انجام داده و حتي نگارش رمان با اين موضوع در چالش قرار مي‌گيرد و در اين باره سوال‌ها و ترديدهايي مطرح مي‌شود. 

نويسنده «فرشته‌ها قصه ندارند بانو»، درباره فصل چهارم اين كتاب گفت: در آخرين فصل اين كتاب كه «بهار» نام گرفته، تصويري از منتظران واقعي بدون ادعا ارايه شده است و نشان داده شده كه اين مفهوم درباره انسان‌هايي اتفاق مي‌افتد كه به زندگي عادي خود بدون ادعا و ريا كردن پرداخته‌اند. در نهايت مي‌توان گفت كه اين رمان تصويري است از فضاي انتظار كه تا چه حد به شعار و يا اخلاص نزديک مي‌شود و در عين حال سعي دارد تصويري از جامعه آرماني را با ديدگاهي خاص ارايه دهد.

به گفته شجاعي اين رمان تا 10 روز آينده از سوي انتشارات «كتاب نيستان» راهي بازار كتاب خواهد شد.

اين در حالي است كه مهدي شجاعي در حال نگارش رماني ديگر با همين موضوع در ادامه «كمي ديرتر» است.  

«سقاي آب و ادب»، ‌تازه‌ترين اثر منتشر شده اين نويسنده اواخر سال گذشته (1389) راهي بازار كتاب شد. اين كتاب به تازگي نوبت هفتم چاپ را سپري كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط