دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴
«فرمان آزاديبخش» پديده زمستاني كتابفروشي‌هاي فرانسوي شد

«فرمان آزاديبخش» به قلم ميشل اونفراي كه شرحي درباره زندگي فلسفي آلبر كامو، نويسنده و فيلسوف اگزيستانسياليست فرانسوي است، عنوان پديده ادبي سال 2012 را به خود اختصاص داده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از آكتواليته، ميشل اونفراي معلم فلسفه و نويسنده بيش از 50 اثر كه در ده ها كشور دنيا عرضه شده‌اند، در اثر تازه‌اي به نام «فرمان آزاديبخش» به تأييد و نقد منصفانه آثار و تفكرات فيلسوفانه آلبر كامو مي‌پردازد.

 كامو نويسنده رمان‌هاي «بيگانه» و «طاعون» به زعم اونفراي چه در زمانه‌اش و چه پس از آن درست شناخته نشد و حتي از سوي چهره‌هاي مطرح ادبيات و فلسفه روزگارش چون ژان-پل سارتر و سيمون دو بووآر دچار كج‌فهمي شد.

آلبر كامو به تعبير اونفراي آزاديخواه، ضد تماميت‌خواهي، مخالف با استعمار، وفادار به محرومان و كساني كه نه چرخش قلمي در دست و نه زباني در دهان دارند و پيش از همه وفادار به مادر بي‌سوادش بود. كامو دوستدار آفتاب مديترانه، زنان و زندگي بود.

امروز حتي پس از پنج دهه كامو همچنان ما را مورد خطاب قرار مي‌دهد. 50 سال پس از مرگ اتفاقي او بر اثر تصادف در جاده، او همچنان مدل زنده آزادي در زندگي ما باقي مانده است. آن‌گونه كه اونفراي مي‌گويد: او دوره معاصر ماست!

كتاب «فرمان آزاديبخش» نوشته اونفراي در 595 صفحه از 4 ژانويه (14 دي) به قيمت 22.5 يورو توسط نشر فلاماريون به بازار آمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها