جمعه ۲۳ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۰
«نگاهي نو به جريان عاشورا» به چاپ مجدد رسید

كتاب «نگاهي نو به جريان عاشورا» تهيه شده توسط پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي پژوهشكده تاريخ و سيره اهل‌بيت(عليهم‌‌السلام) و گروهي از پژوهشگران، زير نظر دكتر سيدعليرضا واسعي، از سوي موسسه بوستان كتاب تجديد چاپ شد.اثر حاضر كه مجموعه مقالاتي از مباحث تاريخي است درباره سه موضوع اساسي شخصيت امام حسين(ع) و واقعه عاشورا، ياران سيدالشهدا و بناهاي منتسب به آن حضرت(ع) بحث مي‌كند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر به تبيين ابعادي از جريان عاشوراي حسيني و نهضت آن امام و مقدمات و پيامدهاي آن پرداخته است.

در مجموعه حاضر، تلاش شده است زوايايي از تاريخ زندگاني امام حسين(ع) بررسي شود. بديهي است بزرگترين رويداد تاريخي در زندگاني سيدالشهدا كه بيشترين اطلاعات قابل دسترس از زندگاني آن حضرت(ع) نيز درباره همين حادثه است، واقعه عاشوراي سال 61 قمري محسوب می شود؛ هرچند همين رويداد نيز به سبب گستردگي دامنه تحولات و تاثير گذاريش جاي بسيار براي بحث و سخن دارد و از هر زاويه‌اي كه بدان نگريسته شود، افقي جديد پيش روي ديدگان گشوده مي‌شود.

اين اثر در 12مقاله، نگاهي نو به واقعه عاشوراي حسيني دارد. راز‌هاي ماندگاري عاشورا، امام حسين(ع) و صلح امام حسن(ع)، جوانان و نوجوانان در كربلا، شهداي علوي‌تبار در واقعه كربلا(پسران امام علي"ع")، نقش زنان در نهضت عاشورا، بازماندگان واقعه كربلا(مردان و پسران)، شهادت امام حسين(ع) ازمنظر اهل سنت، بني‌هاشم پس از قيام عاشورا، نقش تبليغي اهل‌بيت امام حسين(ع) در نهضت عاشورا، راس‌الحسين(ع) و مقام‌هاي آن، حائر حسيني در گذر تاريخ (از آغاز تا صفويه)، تعداد ياران امام حسين(ع) و معرفي آنان، عناوين مجموعه مقالات اين اثرند.

چاپ هفتم كتاب «نگاهي نو به جريان عاشورا» با شمارگان 2000 نسخه، 506 صفحه و به بهاي 86000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط