سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۱
نثرهاي ادبي كامران شرفشاهي درباره عاشورا به چاپ مي‌رسد

كامران شرفشاهي كه به تازگي مجموعه داستان «طنين عطش» او با نگاه به شخصيت‌هاي واقعه عاشورا راهي بازار كتاب شده، مجموعه نثرهاي ادبي اش را نيز درباره اين حماسه آماده انتشار كرده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، شرفشاهي كه به لزوم تشريح رخدادهايي مانند حادثه كربلا با نگاهي تازه در عصر حاضر اشاره كرد، درباره تازه‌ترين اثرش توضيح داد: اين مجموعه نثر ادبي بيشتر دل‌نوشته‌هايي در بيان احساسي وجوه مختلف واقعه كربلاست.

وي با اشاره به ارتباط انسان عصر امروز با موضوعات تاثيرگذار تاريخي افزود: در اين مجموعه به گونه‌اي ابراز همدردي انسان معاصر با امام حسين(ع) توصيف شده است. اين امكان در نثر و قطعه‌هاي ادبي ظرفيت حضور بيشتري پيدا مي‌كند.

شرفشاهی در ادامه توضيح داد: واضح است كه جامعه امروزي نياز به ارتباط با واقعه عاشورا دارد. نگاه به وجوه ناشناخته اين رخداد و پژوهش و نوشتن درباره وجوه شناخته شده آن مي‌تواند انسان امروزي را از بسياري سردرگمي‌ها در دنياي شتابزده امروز برهاند و در زندگي اجتماعي هدايتگر نسل امروز باشد؛ ‌چرا كه اين نسل نياز به درک و فهم جدي‌تري از چنين حماسه‌ها و موضوعاتي دارد.

«طنين عطش» نيز مجموعه داستاني از شرفشاهي است به تازگي از سوي انتشارات «تجلي مهر» منتشر شده است. اين كتاب درباره شخصيت‌هاي واقعه عاشورا است. داستان‌هاي اين مجموعه با زباني ساده نوشته شده و اتكا بر صفات بارز هر كدام از شخصيت‌هاي داستاني، دستمايه خلق آثار اين مجموعه بوده است. 

اين نويسنده همچنين مجموعه داستان‌هايي را درباره زندگي اهل بيت (ع) در مراحل چاپ و نگارش دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها