یکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰
«کلید کوچک جهان» در دست اهل مطالعه قرار مي‌گيرد

دومین مجموعه شعر حسن گوهرپور با عنوان «کلید کوچک جهان» از سوی انتشارات روزبهان در دست انتشار است. این مجموعه سپید سروده‌های کوتاه شاعر همراه با تصاویر را شامل می‌شود.-

گوهرپور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره این مجموعه گفت: دفتر دوم من حجمی در حدود 104 صفحه دارد و 47 قطعه شعر سپید کوتاه را در برمی‌گیرد، که از تیر 1388 تا پایان سال 1389 سروده شده‌اند.

وی افزود: تصویرها و طراح‌های این مجموعه توسط مینا عبدی و با تکنیک آب مرکب صورت گرفته است.

این شاعر درباره موضوع اشعار دومین مجموعه شعرش ادامه داد: بخشی از این سروده‌ها موضوعات عاطفی و بخشی دیگر موضوعای اجتماعی را شامل می‌شود. البته شعرهای عاطفی این دفتر هم رویکردی اجتماعی دارند. به عبارت دیگر در این اشعار از فضاهای کاملا شخصی فاصله گرفته‌ام.

وی به نخستین دفتر شعرش اشاره و تشریح کرد: نخستین مجموعه شعر من با عنوان «آدم‌های مثلثی از خیابان‌ها آمده‌اند» در سال 1382 به بازار کتاب آمد. در این دفتر تجربه‌های متعددی در حوزه زبان و مفهوم در اشعار من دیده می‌شد.

گوهرپور در پایان افزود: در مجموعه دوم تنها بر مضمون توجه داشته‌ام؛ البته اشعار این مجموعه بدون تقسیم‌بندی مضمونی ارایه شده‌اند. همچنین تلاشی نداشته‌ام، که در زمینه زبان و ساختار آن‌ها تغییر یا تحولی را ایجاد کنم. به عبارت دیگر فرم‌گریزی یا نحوگریزی در حوزه زبانی در این اشعار دیده نمی‌شود.

به گفته گوهرپور پیش‌تر قرار بود این مجموعه با عنوان «چارمحال» در چهار بخش با چهار مضمون ازلی–ابدی منتشر شود، اما با بررسی شعرها توسط برخی از منتقدان معاصر و حذف تعدادی از شعرها، قرار بر این شد، که این مجموعه بدون تقسیم‌بندی مضمونی و با تغییر نام توسط نشر روزبهان منتشر شود.

حسن گوهرپور، شاعر و روزنامه‌نگار، متولد دی سال 1358 در همدان است. در سال 1382 نخستین مجموعه شعر او با عنوان «آدم‌های مثلثی از خیابان‌ها آمده‌اند» از سوی نشر ثالث منتشر شد. این مجموعه در سال 1383 نامزد چهارمین دوره جایزه ادبی «کارنامه» بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها