چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۸
برگزیدگان چهارمین جشنواره قرآنی «مهر مبین» معرفی می‌شوند

چهارمین جشنواره قرآنی مهر مبین، امروز چهارشنبه 18 آبان در اراک و با معرفی برگزیدگان، به كار خود پایان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، رقابت 1031 اثر در چهارمین جشنواره قرآنی مهر مبین امروز به پايان مي‌رسد.
دبیر اجرایی جشنواره گفت: 218 اثر در بخش فرهنگی، 703 اثر در بخش هنری و 110 اثر در بخش ادبی در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار گرفت و نقاشی کودک با 290 اثر بیشترین سهم را در میان آثار ارسال شده به خود اختصاص داده بود.

مریم مهدوی توضیح داد: موضوع اصلی جشنواره به زیرشاخه‌هایی مانند حسد در قرآن‌، تکبر در قرآن‌، اسراف در قرآن‌، احترام به والدین‌، عفاف در قرآن و امانت‌داری در قرآن تقسیم شده بود و کودکان 6 تا 10 سال، نوجوانان 11 تا 16 ساله ـ در رشته‌های تحقیق، شعر و...ـ و مربیان و بزرگ‌سالان در رشته‌هایي چون تحقیق، قصه‌گویی و تصویرگری رقابت كردند.

وی افزود: داوری آثار 10 آبان به پایان رسید و برگزیدگان، روز 18 آبان در محل مجتمع کانون شهر اراک واقع در پارک آزادی این شهر جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

کارشناس فرهنگی کانون استان مرکزی با بیان افزايش استقبال از جشنواره و کیفیت آثار نسبت به سال گذشته برنامه‌های مراسم پایانی را برشمرد: بازدید از نمایشگاه آثار رسیده‌، سخنرانی در ارتباط با موضوع جشنواره ، اجرای نمایش عروسکی، قصه‌گویی با موضوع جشنواره و اهدای جوایز برگزیدگان و بخشهای جنبی دیگر از جمله برنامه‌هاي مراسم پاياني خواهد بود.

وی در پایان بارزترین ویژگی جشنواره را نگاه تازه به آیات قرآن دانست و تاکید کرد که با بهره‌گیری از این چراغ روشن، آیات قرآن در قالب‌های فرهنگی، هنری و ادبی برای مخاطبان کودک و نوجوان قابل لمس می‌شود.

این جشنواره فرهنگی، هنری که هر ساله از سال 1387 با یک موضوع قرآنی توسط کانون استان مرکزی برگزار می‌شود امسال به موضوع اخلاق در قرآن پرداخته بود و کودکان، نوجوانان و مربیان کانون و دیگر بزرگسالان بر اساس فراخوان منتشر شده می‌توانستند در بخش‌های تعیین شده این جشنواره حضور پیدا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها