شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۰
«خانه‌ای در دشت» به دست اهل مطالعه افتاد

«خانه‌ای در دشت» مجموعه‌ داستانی به قلم ای.ال دكتروف، با ترجمه مهرشید متولی روانه بازار كتاب ایران شد. در این مجموعه نویسنده با پرداختن به مشكلات زندگی افراد، واكنش‌های آن‌ها را با توجه به شرایط اجتماعی نشان می‌دهد.-

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا)، نقطه اشتراک داستان‌های این مجموعه، این است كه مخاطب همراه شخصیت‌های داستانی، وارد دنیایی می‌شود كه حاشیه‌های زندگی اجتماعی، بیش از هر چیز اهمیت دارد. شخصیت‌ها، مشكلاتی دارند كه شاید كمتر مخاطبی آن‌ها را در زندگی روزمره‌اش تجربه كرده باشد. راه‌حل‌های این شخصیت‌ها نیز در برابر مشكلات، در نوع خود منحصر به فرد و جالب‌توجه است. 

نویسنده در این كتاب، در حین به تصویر كشیدن شرایط ساده زندگی افراد، طوری در چند صفحه شخصیت‌ها و داستان را می‌پروراند كه تا مدت‌ها در ذهن مخاطب باقی می‌مانند. 

در بخشی از این كتاب می‌خوانیم:‌ «بعد، هر چیزِ سبزی، شروع به رنگ باختن و زرد شدن كرد، باران تابستانی رفته بود، باد در علفزار خاك‌های خشك سطح زمین را به صورت گردباد شدیدی درمی‌آورد كه مثل امواج دریایی، از گرد و خاك بالا و پایین می‌رفت. شب‌ها، پنجره‌ها سر و صدا می‌كرد. اولین یخبندان كه شد دو تا پسر كوچولو خروسك گرفتند.»

این مجموعه داستان، در سال 2004 میلادی، با عنوان «Sweet Land Stories» منتشر شد. دكتروف در این مجموعه، داستان‌هایی را گنجانده كه همگی به موضوع مورد علاقه وی می‌پردازند: تنش بین موسسات آمریكایی و تخلفاتی كه در آن‌ها به وقوع می‌پیوندد و حياتشان را به خطر می‌اندازد.

دكتروف در سال 1931 میلادی در آمریكا به دنیا آمد و تاكنون بیش از 15 رمان، مجموعه داستان كوتاه و نمایشنامه منتشر كرده است. از این نویسنده تاكنون آثاری چون «آب كردن»، «رگتایم» و «در نكوهش جنگ» به فارسی ترجمه و منتشر شده است.

مجموعه داستان‌های كوتاه «خانه‌ای در دشت»، اثر دكتروف، با ترجمه مهرشید متولی، در 180 صفحه و به بهای چهار هزار و 500 تومان از سوی انتشارات «ترگمان» منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها