شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۳
ردفورد بار ديگر  فيلم اقتباسی می‌سازد

رابرت ردفورد بار دیگر در قامت يك کارگردان به سراغ فیلمنامه‌ای اقتباسی رفته است؛ داستانی که به تلاش‌های یک بازنشسته ارتش براي دست‌يابي به عدالت می‌پردازد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سايت آي.ام.دي.بي، «عهدي كه به آن پاي‌بندي» فيلمي است كه «رابرت ردفورد» کارگردانی کرده و فیلمنامه‌اش با اقتباس از رمان «نیل گوردون» به رشته تحریر درآمده است.

بر اساس این گزارش، از آثار پیشین ردفورد که پیشتر به عنوان یک بازیگر در عرصه سینما شناخته می‌شد، باید به ساخت آثاری چون «شیرها برای بره‌ها»، «نجواگر اسب» و «نمایش مسابقه» اشاره کرد.

این فیلم درباره يك فعال محيط زيست زيرزميني است كه ۳۰ سال تمام توسط پلیس اف.بی.ای تحت تعقیب بوده و يك روزنامه نگار موجب مي‌شود تا هويت او كشف شود.

گوردون با انتشار نخستين رمانش با عنوان «قرباني ايزاك» كه با استقبال بسيار روبه روشد و پس از آن انتشار اين رمان كه دومين رمانش است نشان داد كه استاد نوشتن داستان هاي روشنفكري ماجراجويانه است. در اين رمان نيزاو فعاليت هاي سياسي را با درامي خانوادگي در هم آميخته است. 

اين كتاب كه بر مبناي رويدادهاي واقعي اواخر دهه 60 قرن بيستم نوشته شده درباره يك سرباز كهنه كار ويتنامي است كه به عدالتي مي پردازد كه جوانان خواستار آن هستند و در عين حال عشق به خانواده را نيز در كنار آرمان هايي كه به خشونت كشيده مي شود و قرباني به بار مي آورد، دنبال مي كند. او كه از گذشته سياسي خود مي گريزد، پس از گذشت 30 سال زندگي عجيب و غريب، اين بار نه به دلايل سياسي كه به خاطر عشق به فرزندش زير سوال مي رود. او بازهم فراري مي شود تا يك حماسه باورنكردني شكل بگيرد. 

اين رمان 416 صفحه‌اي را كه در سال 2003 منتشر شده از نظر تاريخي غني، از نظر اخلاقي پيچيده و از نظر احساسي برانگيزاننده است  ادامه سنت داستان نويسي تيم اوبراين و توبياس وولف خوانده‌اند.
 
اين نويسنده تاکنون تجربه نگارش 5 فیلمنامه سینمایی بلند و کوتاه را در کارنامه خود دارد. 

ردفورد که بيش از 30 سال است كه براي حفاظت از محيط زيست تلاش مي‌كند، از توليد فيلم‌هاي مستند درباره انرژي خورشيدي و ارايه آن‌ها در جشنواره‌ تا گفت‌وگو با كنگره آمريكا در اين باره، سال‌هاست جشنواره «سان دنس» را نيز اداره مي‌كند و از اين طريق بسياري از فيلم‌هاي جسورانه، مبتكرانه و انتقادي را معرفي و چهره‌هاي جديدي را وارد سينما كرده است.

در این فیلم علاوه بر خود ردفورد، بازیگرانی چون «سوزان ساراندون»، «شیا لبوف» و «اناکندریک» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها