جمعه ۹ آذر ۱۳۸۶ - ۰۸:۳۰
انيميشن "دن كيشوت" در سينماهاي اسپانيا روي پرده مي رود

اولين نسخه‌ انيميشن رمان مشهور «دن كيشوت» اثر ماندگار "ميگوئل دي سروانتس" هفته آينده در سينماهاي اسپانيا اكران خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب(ايبنا)، بسياري از اسپانيايي‌ها ادعا مي‌كنند رمان دوجلدي «دن كيشوت»، اثر ماندگار "ميگوئل دي سروانتس" را خوانده‌اند، اما واقعا عده كمي از آن‌ها توانسته‌اند اين اثر سنگين را مطالعه كنند.

اكنون با ساخت نسخه‌ انيميشن «دن كيشوت»، ديگر كمتر كسي خواهد بود كه از طرح داستان آن آگاه نباشد.

به گزارش روزنامه گاردين، هفته‌ آينده رمان «دن كيشوت» براي اولين‌بار در قالب اثر كارتوني در 300 سالن سينماي اسپانيا نمايش داده مي‌شود كه اين يك ركورد براي اكران فيلم انيميشن محسوب مي‌شود.

پروژه‌ ساخت اين فيلم كه سالها به طول انجاميد، با هزينه 22 ميليون دلاري ساخته شده و بزرگ‌ترين پروژه ساخت فيلم انيميشن در تاريخ سينماي اسپانيا به شمار مي‌رود.

اين رمان چندصد صفحه‌اي اكنون به يك فيلم انيميشن 80 دقيقه‌اي تبديل شده است. 

در رمان‌نویسی مدرن در غرب که شکل آغازینِ آن در دن کیشوت سروانتس تجلی می‌یابد، همیشه نوعی تلاش برای دستیابی به چیزی وجود دارد که می‌توان آن را "حقیقتِ خویشتن" نامید.

دن کیشوت در پیِ یافتنِ حقیقیتِ ویژه خود، یافتنِ جهانی که او برای خود می سازد، نه "حقیقت" یا جهانی که برای او ساخته اند، به تلاشی جنون آمیز، ماجراجویانه و ظاهرا باورنکردنی دست می زند.

اگرچه در نهایت شکست می‌خورد، ولی در یافتنِ دنیای ویژه‌ خود، مستقل از باورها و داده‌های پیشین، پیش می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط