دوشنبه ۲ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۹
برگزاري كارگاه دو روزه آموزش چاپ در استان ايلام

كارگاه دو روزه آموزش «چاپ افست» و «نرم‌افزار صفحه‌آرايي» سوم و چهارم آبان ماه از سوي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ايلام و مركز علمي و فرهنگي شماره پنج تهران (دانشكده چاپ) برگزار مي‌شود. دو تن از استادان حوزه چاپ و نشر اين دانشكده براي آموزش چاپ افست، صفحه‌آرايي و ويراستاري به استان ايلام سفر مي‌كنند.-

مدير روابط عمومي دانشكده چاپ به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: در کارگاه چاپ افست موضوعاتي مانند اصول طراحي در چاپ افست، مباني افست، آماده سازي، روش‌هاي توليد، آب و مرکب و کاغذ و ويژگي‌هاي آن در چاپ افست آموزش داده مي‌شود.

وحيد ارونقي  با اشاره به مبحث ويراستاري در اين كارگاه، اظهار كرد: آشنايي با خط و زبان فارسي، آشنايي با شيوه‌هاي نشانه‌گذاري، حذف عبارات و واژه‌هاي نادرست از متن، آشنايي با ساختار صفحات کتاب و شيوه‌هاي ثبت پانوشت و پي‌نوشت، آشنايي با مراجع مورد نياز ويراستاري و شيوه‌هاي گسسته‌نويسي در فهرست آموزه‌هاي اين مبحث قرار دارد. 

وي  با بيان اينكه آشنایی با سلسله مراتب نرم افزاری مرتبط به صفحه آرایی يكي ديگر از مباحث اين كارگاه دو روزه است، يادآور شد: آشنایی با مدل‌های رنگی و کارکرد و کاربرد آن در صفحه آرایی کتاب و نشریات، آشنایی با انواع قلم‌ها و کارکرد و کاربرد آنها، تعریف علت نیاز به نرم‌افزارهای صفحه‌آرایی متون پیوسته، استایل‌های متن، مدیریت رنگ در متن و تصاویر و کیفیت در فرایند خروجی چاپ نيز در اين كارگاه آموزش داده مي‌شود.

به گفته مدير روابط عمومي دانشكده چاپ، كارگاه دو روزه آموزش «كارگاه چاپ افست» و «نرم‌افزار صفحه‌آرايي» روزهاي سه‌شنبه و چهارشنبه(3 و 4 آبان) در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهر ايلام از ساعت 8 تا 13 برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها