شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۲
خاطرات بازماندگان بمباران‌هاي كرمانشاه كتاب مي‌شود

محسن عزتي با همكاري گروهي از خاطره‌نويسان كرمانشاه، خاطرات بازماندگان بمباران‌هاي هواپيماهاي ارتش صدام در طول جنگ تحميلي عراق علیه ایران را در قالب كتاب تدوين مي‌كند.-

عزتي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) با اشاره به هدف از تدوين خاطرات بمباران‌هاي هواپيماهاي ارتش صدام، اظهار كرد: بر اساس آمار به‌دست آمده، شهر كرمانشاه در طول جنگ تحميلي عراق عليه ايران 1260 بار از سوي هواپيماهاي عراق بمباران شده است. با گذشت بيش از 20 سال از پايان  جنگ هنوز خاطرات مرتبط با اين بمباران‌ها تدوين نشده‌اند.

وي ادامه داد: با هدف تهيه دايره‌المعارفي از استنادات و وقايع مرتبط با بمباران‌هاي كرمانشاه، در نخستين گام، با همكاري گروهي از خاطره‌نويسان، خاطرات كساني كه در اثر بمباران‌هاي هوايي اعضاي خانواده‌شان را از دست داده‌اند، تدوين مي‌شوند.

محسن عزتي با اشاره به شناسايي و انتخاب 10 خانواده آسيب‌ديده از بمباران‌هاي كرمانشاه، گفت: تاكنون كار مصاحبه با 3 خانواده به پايان رسيده و آماده تدوين است.

وي اضافه كرد: پناهگاه «پارك شيرين» تنها پناهگاه غيرنظامي بوده كه در تاريخ 26 اسفند 1366 مورد اصابت موشك‌هاي عراق قرار گرفته است. تعداد بسياري از اهالي كرمانشاه در اين پناهگاه به شهادت رسيده‌اند. بنابراين در گام بعدي خاطرات بازماندگان حادثه اين پناهگاه در مجلدي مستقل تدوين خواهند شد.

عزتي در پايان اظهار اميدواري كرد كه مجموعه خاطرات بمباران‌هاي كرمانشاه از سوي انتشارات سوره مهر به چاپ برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها