چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۶
كتاب سال دفاع‌مقدس، زمينه‌ساز آشنايي كودكان با آثار جنگ است

محمود حكيمي، نويسنده و پژوهشگر، با تاكيد بر لزوم توجه جشنواره كتاب سال دفاع‌مقدس به حوزه كودك و نوجوان گفت: جشنواره كتاب سال دفاع‌مقدس مي‌تواند، زمينه شناخت كودكان و نوجوانان از آثار دفاع مقدس را ايجاد كند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از ستاد خبري پانزدهمين جشنواره كتاب سال دفاع‌مقدس، حكيمي اظهار كرد: نسل سوم، به دليل تجربه نداشتن از جنگ تحميلي عراق علیه ایران از آن بي‌خبر هستند و جشنواره كتاب سال دفاع‌مقدس‌ مي‌تواند، اين شناخت را به وجود آورد.

وي توجه به آثار بخش كودكان و نوجوانان در اين جشنواره را حائز اهميت دانست و افزود: جشنواره كتاب سال دفاع‌مقدس، بايد به آثار كودك و نوجوان توجه بيشتري نسبت به ساير بخش‌ها داشته باشد.

اين نويسنده و پژوهشگر پيشكسوت تاكيد كرد: آثار زيادي در زمينه ادبيات دفاع‌مقدس براي كودكان و نوجوانان نوشته شده‌اند اما وقتي اين آثار را مي‌خوانيم، اين احساس به وجود مي‌آيد كه از واژگان و اصطلاحات سخت و نامفهوم استفاده شده كه هيچ جذابيتي براي كودك ندارند. جشنواره كتاب سال دفاع مقدس، در توليد آثار روان‌تر موثر خواهد بود.

حكيمي اظهار كرد: امروزه تاثير رسانه‌ها و به خصوص صدا و سيما بسيار زياد شده و وقت زيادي از كودكان و نوجوانان را به خود اختصاص داده اند. جشنواره كتاب سال دفاع‌مقدس بايد با برنامه‌ريزي منظم و ارتباط با رسانه‌ها و تبليغ آثار دفاع‌مقدس، نگاه‌ها را به خود معطوف كند.

وي در پايان گفت: جشنواره كتاب سال دفاع‌مقدس علاوه بر جذب مخاطب، باعث مي‌شود كه نويسندگان بيشتري در سال‌هاي بعد به موضوع دفاع‌مقدس بپردازند و اين جشنواره مشوق خوبي براي نويسندگان و شاعران خواهد بود. 

مراسم اختتاميه پانزدهمين جشنواره انتخاب كتاب سال دفاع‌مقدس 14 آبان 90 در تالار وحدت برپا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها