دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹
امپراطوری نوجوانی ويران می‌شود

در كتاب «هر امپراطوري» چند نوجوان دور هم جمع شده‌اند و يك گروه را تشكيل داده‌اند. اما نوجواني مرحله‌ي ديگري را نيز به دنبال دارد، جواني و زماني كه وظيفه، ترس و شجاعت سوال‌برانگيز مي‌شود و دنياي ساده‌ي نوجواني را تحت تأثير قرار مي‌دهد.

ايبنا نوجوان: هر سال تعداد زيادي كتاب مصور براي كودكان و نوجوانان منتشر مي‌شود و انتخاب را براي دوستداران اين نوع كتاب سخت مي‌كند. فهرست برترين كتاب‌هاي فصل كه گزيده‌اي از اين آثار را به كودكان و نوجوانان معرفي مي‌كند، شايد چاره‌ساز باشد.

«هر امپراطوري» نوشته‌ي «نت پاول» يكي از برترين‌ كتاب‌هاي مصور منتشر شده در تابستان 2011 است. «پاول» مفاهيم فلسفي بسياري را در اين كتاب گنجانده است: با كم‌ترين جار و جنجال، او حرف‌هايش را به صورت تصويري بيان كرده است. «پاول» يك قصه‌گوي تصويري است كه در اين كار قدرت خارق‌العاده‌اي دارد. او بي‌خيال كلمات مي‌شود و اجازه‌ مي‌دهد داستان‌هايش تا حد امكان از طريق تصاوير بازگو شوند.

«هر امپراطوري» تأثير خشونت اجتماعي را بر زندگي سه نوجوان در حال رشد، نشان مي‌دهد. اگرچه اين كتاب به درخشندگي «من را قورت بده»، اثر قبلي اين نويسنده نيست؛ اما به دليل پيوند يافتن تكنيك‌هاي تصويرسازي جديد و سخن گفتن از زندگي واقعي نوجوانان، اثري منحصر به‌فرد به‌شمار مي‌رود.

در اين كتاب، گروهی از نوجوانان اهل يك شهر کوچک دور هم جمع شده‌اند و در يكديگر اشتراكاتي يافته‌اند. سال‌ها بعد، جنگ همراه با تانک‌های ارتشي به خيابان‌هاي شهرشان مي‌رسند و اين نوجوانان با سوال‌هاي دردناکي درباره‌ي وظیفه، خیانت و شجاعت روبه‌رو مي‌شوند و مي‌فهمند كه امپراطوري زيباي نوجواني‌شان از بين رفته است.

منبع خبر: سايت گاردين

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها