چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶
داستان «مرگ مورگان» در كتاب‌فروشی‌های ايران

رمان «مرگ مورگان» نوشته آن تایلر، با ترجمه كیهان بهمنی منتشر شد. شخصیت اول این داستان در اوج خستگی از فضای خانه، با زوجی آشنا می‌شود و این سه نقر احساسی مشترک را بين خود مي‌يابند؛ اين‌كه هیچ‌كس در امان نیست.-

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا)، «مرگ مورگان» داستان سردرگمی‌های شیادی است كه مخاطب اثر به دلیل معصومیت ذاتی‌اش، نمی‎‌تواند از او متنفر شود. دغدغه‌های مردی میانسال و نگاهی واقع‌گرا و قابل باور آن تایلر در این رمان، خواندنی است. داستانی مملو از احساس تلخ شخصیت‌هایش كه با لحظاتی خنده‌دار و روایتی جذاب همراه است. این رمان بر اساس زندگی یک شخصیت واقعی در دهه هشتاد میلادی نوشته شده و یكی از مطرح‌ترین آثار آن تایلر محسوب می‌شود.

مورگان در فروشگاهی مشغول به كار است باوجود اين‌كه خانواده‌ای مهربان دارد، در میانسالی احساس می‌كند ماندن در فضای خانه برایش سخت و غیر قابل تحمل شده است. «مرگ مورگان» هم مانند بسیاری از داستان‌های تایلر به افرادی از قشر متوسط جامعه می‌پردازد و رازها، بحران‌ها و آرزوهای خاص آن‌ها را روایت می‌كند.

رمان «مرگ مورگان» با توصیفاتی در مورد زندگی مورگان و شخصیت او آغاز می‌شود. در بخشی از شروع این رمان آمده: «شاید بتوان گفت مورگان مردی بود که تکه‌تکه شده بود یا شاید هم همیشه تکه‌تکه بود. اصلا شاید از روز اول قطعات بدنش را سرهم نکرده بودند. انگار اعضای بدنش را خیلی بد به ‌هم چسبانده بودند. دست‌وپاهای پشم‌آلود و لاغرش را با آن استخوان‌های درشتش به‌شکلی اغراق‌آمیز به‌هم وصل کرده بودند...»

آن تایلر در سال 1941 میلادی به دنیا آمد و تاكنون 18 رمان منتشر كرده است كه تنها دو عنوان از آن‌ها در ایران ترجمه و منتشر شده‌‌اند. رمان «مرگ مورگان» نخستین بار در سال 1980 منتشر شد و با استقبال خوبی مواجه شد. آن تایلر تاكنون جوایز ادبی متعددی را از آن خود كرده كه از آن میان می‌توان به جایزه پولیتزر اشاره كرد. این نویسنده همسر تقی مدرسی، روانپزشک ایرانی است و پیش از این، داستان «وقتی یتیم بودیم» از وی در ایران ترجمه و منتشر شده بود.

«مرگ مورگان» نوشته آن تایلر با ترجمه كیهان بهمنی در 456 صفحه و با قیمت 10 هزار و هشتصد تومان از سوی نشر «افراز» روانه بازار كتاب ایران شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها