چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۱
«سومار سخن مي‌گويد» تجديدچاپ مي‌شود

چاپ دوم كتاب «سومار سخن مي‌گويد» نوشته سرهنگ عبدالله رفيعي، با اضافه شدن اطلاعاتي درباره وضعيت زندگي مردم سومار از پايان جنگ تاكنون، از سوي انتشارات اميرمحمد به چاپ خواهد رسيد.-

عبدالله رفيعي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به بيان محتواي اين اثر دفاع‌مقدس پرداخت و اظهار كرد: در كتاب «سومار سخن مي‌گويد» از تاريخچه سومار و كرمانشاه، تشريح موقعيت اين منطقه جنگي به عنوان جبهه مياني نبرد در دوران دفاع‌مقدس و جزييات عمليات‌هاي مسلم بن عقيل و كربلاي 6، سخن به ميان آمده است.

وي با تاكيد بر اهميت كرمانشاه و سومار در جبهه مياني جنگ‌ افزود: سومار، خط مواصلاتي نيروهاي عراقي به داخل خاك ايران بود و اجراي عمليات مسلم بن عقيل در تاريخ نهم مهر ماه 1361، توان ارسال تداركات را از آن‌ها گرفت.

نويسنده كتاب «بستان در جنگ»، عمليات كربلاي 6 را يكي ديگر از عمليات‌هاي سرنوشت‌ساز رخ داده در منطقه سومار معرفي كرد و گفت: اين نبرد نيز ارتباط نيروهاي متجاوز عراقي با شهرهاي مرزي دشمن را قطع كرد.

رفيعي از تكميل و آماده‌سازي كتاب «سومار سخن مي‌گويد» براي تجديدچاپ خبر داد و تصريح كرد: قصد دارم وضعيت آوارگي و تلفات مردم سومار در آغاز جنگ، حوادث رخ داده در اين شهر پس از پذيرش قطعنامه 598 و آمار شهداي بومي سومار و رزمندگان شهيد شده در اين منطقه را به كتاب «سومار سخن مي‌گويد» اضافه كنم.

وي گفت:‌ بر اساس اطلاعات موجود در مركز اسناد بنياد شهيد و امور ايثارگران، حدود 50 زن و مرد از مردم بومي سومار در طول جنگ، به شهادت رسيده‌اند.

اين رزمنده ارتشي در پايان عنوان كرد: چاپ دوم كتاب «سومار سخن مي‌گويد» به همت انتشارات امير محمد وارد بازار نشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط